وزیر حمل و نقل ونزوئلا با وزیر دفاع و رئیس بخش ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «رامون ولاسکز» وزیر حمل و نقل و رئیس بخش ونزوئلایی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا با امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس بخش ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در تهران دیدار و گفتگو کردند.

امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده در این دیدار ضمن آرزوی موفقیت برای دولت ونزوئلا گفت: جناب رئیسی و آقای چاوز از پایه گذاران فصل جدید روابط دو کشور بودند که باید تلاش کنیم به عنوان مسئولین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور این روابط توسعه یابد.

وی افزود: آقای چاوز پایه گذار مبارزات ضد استکباری بودند که پایه‌های خوبی برای این کشور به یادگار گذاشتند و امروز ونزوئلا در خط مبارزه با امپریالیسم و استکبار جهانی قرار دارد.

امیر نصیرزاده با اشاره به توطئه‌ها و تهدیدات پیش رو در کشور ونزوئلا، تاکید کرد: خنثی سازی طرح کودتا و ترور در روزهای اخیر نشان دهنده تداوم توطئه‌های امپریالیسم با هدف مقابله با روند استقلال طبی ونزوئلا است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران گفت: معتقدم با اتحاد و همبستگی میان دولت و ملت ونزوئلا و هشیاری نیروهای مسلح و رهبری مدبرانه و هوشمندانه این کشور، چنین توطئه‌هایی ناکام خواهد ماند.

امیر سرتیپ نصیرزاده با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا یک رابطه ویژه و ممتاز است و ونزوئلا جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد بیان کرد: کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی یکی از سازوکارها و نهادهایی است که می‌تواند در هماهنگی و ائتلاف هر چه بیشتر دو کشور در مبارزه با دشمنان مشترک فرصت‌های ویژه‌ای برای توسعه و ارتقای سطح همکاری‌ها ایجاد نماید و ما موظفیم به عنوان مسئولین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و به تاسی از رهبران دو کشور، این روابط را تقویت و توسعه دهیم.

وزیر دفاع ایران با تاکید بر اینکه همکاری دو کشور نشانه‌ای از مفهوم استقلال و برادری میان دو کشور دوست، برادر و مستقل می‌باشد ادامه داد: تغییر دولت‌ها هیچ تغییری در سیاست و رویکرد کلان جمهوری اسلامی ایران نسبت به ونزوئلا ایجاد نمی‌کند و به‌طور حتم جمهوری اسلامی ایران با تمام توان خود از دولت مشروع و قانونی جناب آقای مادورو همانند گذشته حمایت می‌کند و معتقدیم ظرفیت‌های مناسبات دو کشور بیشتر از وضعیت کنونی است که امیدوارم با همکاری دو طرف آن را فعال کنیم.

وی با بیان اینکه موضوعاتی نظیر انتقال دانش و فناوری و توسعه تجارت و سایر حوزه‌های همکاری نظیر معدن، انرژی، حمل و نقل و … از جمله اهداف اساسی در مناسبات با ونزوئلا به شمار می‌رود تصریح کرد: معتقدیم کمیسیون مشترک یکی از سازوکارهای اصلی توسعه مناسبات است.

ولاسکز: ما دشمنان مشترکی داریم

«رامون ولاسکز» وزیر حمل و نقل و رئیس بخش ونزوئلایی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام عالی‌جناب مادورو به رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و همچنین آرزوی موفقیت برای دولت چهاردهم ایران گفت: عالی‌جناب مادورو تاکید کردند روابط دو کشور باید به صورت ویژه مورد پیگیری ویژه قرار گیرد.

وی افزود: ما دشمنان مشترکی داریم که از همه ابزارش علیه ملت ما استفاده می‌کند و ما و شما نمونه حملات سایبری آن‌ها را علیه زیر ساخت‌های دو کشور مشاهده کرده‌ایم که اخیراً نمونه آن را در لبنان نیز دیدیم.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی یکی از سازوکارهای رسمی برای توسعه همکاری‌های دو کشور است گفت: طیف وسیعی از پروژه‌های همکاری وجود دارد که لازم است با تشریک مساعی دو طرف اجرایی شود و در این خصوص دولت ونزوئلا از هم اکنون آماده میزبانی دهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در کاراکاس است.