اراک- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ایجاد مزارع خورشیدی به صورت پایلوت در سه شهرستان این استان هدفگذاری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صفری ظهر پنج شنبه در نشست آموزشی ترویجی احداث مزارع خورشیدی که با حضور کشاورزان پیشرو استان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: تنها راه حل ناترازی برق حرکت به سمت مزارع کشاورزی است چرا که میزان مصرف برق در این استان به دلیل فعالیت صنایع و قطب کشاورزی بسیار بالا است هرچند این اقدام در برخی استان‌ها آغاز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر است مزارع خورشیدی در سه شهرستان استان به صورت پایلوت عملیاتی و سپس در دیگر نقاط استان اجرا می‌شود.

صفری ادامه داد: با پیگیری‌های نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس و با همکاری بانک کشاورزی تا کنون تسهیلاتی برای اجرای این طرح جذب کردیم اما این اعتبارات در صورت وجود افزایش متقاضیان، جوابگو نیست.

ظرفیت برای احداث نیروگاه خورشیدی داریم

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه امروز تمام دنیا به سمت انرژی خورشیدی حرکت کردند، گفت: ایران با میانگین ۳۰۰ روز آفتابی به طور حتم بهترین ظرفیت برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی را دارد.

محمود محمودی با بیان اینکه ۵۸۴۷ حلقه چاه کشاورزی برق‌دار در استان مرکزی وجود دارد، افزود: افزایش هشت نیروگاه حرارتی برق همچون شازند گامی مثبت برای جبران ناترازی برق کشور است.