کاشان - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از کشف مکمل های ورزشی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

محمداسماعیل شهاب الدین در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه یکی از مهمترین موضوعاتی که جان برخی از ورزشکاران به خصوص بدنسازان را تهدید می‌کند مکمل‌های ورزشی است، اظهار داشت: متأسفانه این مکمل‌های ورزشی با توجه به اینکه مشتری‌های زیادی دارد به صورت قاچاق در بازار یافت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی با قاچاق مکمل‌های ورزشی مبارزه می‌کند، ابراز داشت: برخی از این مکمل‌ها استاندارهای لازم را از مراجع بهداشتی اخذ نکرده اند و برای سلامتی ورزشکاران مضر هستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: چندی پیش نیروهای انتظامی شهرستان کاشان موفق به شناسایی و توقیف دو خودرو سواری حامل مکمل‌های ورزشی شدند که این خودروها به دلیل حمل کالاهای قاچاق و فاقد مجوز، متوقف و متخلفین به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

وی گفت: اقلام جمع‌آوری شده با هماهنگی مقام قضائی به معاونت غذا و دارو تحویل داده شد تا کارشناسان بتوانند ماهیت و ارزش ریالی آن‌ها را تعیین کنند در حالیکه ارزش این محموله قاچاق به ۱۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

شهاب‌الدین خاطرنشان کرد: به هموطنان و همشهریان عزیز هشدار می‌دهیم که برخی کالاهای سلامت‌محور قاچاق شامل انواع داروها، مکمل‌ها، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی و خوراکی بدون بررسی سلامت و شرایط نگهداری وارد کشور می‌شوند و این امر می‌تواند عوارض جدی و جبران‌ناپذیری برای سلامت مصرف‌کنندگان به همراه داشته باشد.

وی تأکید کرد: شهروندان باید برای تهیه و مصرف هرگونه دارو یا مکمل از داروخانه‌های معتبر و تحت نظر پزشک و با مشاوره داروساز اقدام کنند و همچنین از خود درمانی و توصیه‌های غیرعلمی پرهیز کرده و هرگونه موارد مشکوک را با کارشناسان این اداره به شماره تماس ۵۵۴۷۳۰۲۵ در میان بگذارند.