اراک- رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند از آغاز عملیات مرمت امامزاده سهل‌بن‌علی (ع) در شهر آستانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اتابکی اظهار کرد: بنای تاریخی امامزادگان سهل‌بن‌علی، جعفر و فضل (ع) مربوط به دوره صفوی است

وی افزود: عملیات مرمت بقاع متبرکه امامزاده سهل‌بن‌علی شهر آستانه با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال به همت این اداره‌کل آغاز شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند گفت: در این مرحله از مرمت، آوار برداری و سبک سازی پشت بام ایوان جنوبی بقعه و سپس اجرای مجدد با مصالح سبک و در نهایت اجرای ایزوگام در دستور کار قرار دارد.

اتابکی گفت: گنبد امام‌زاده سهل‌بن‌علی یکی از گنبدهای ارزشمند تاریخی محسوب می‌شود که ارتفاع آن حدود ۲۸ متر و ساقه آن نیز ۷ متر است و عمده‌ترین تزئینات آن آجرکاری و کاشی‌کاری معقلی است.

وی گفت: این مرحله از مرمت براساس الگوی اولیه و مصالح معماری همگون انجام می‌شود و اتمام آن تا قبل از فصل بارش در سال جاری اولویت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان خواهد بود.

امامزادگان جعفر و فضل با شماره ۲۵۰۲۴ به تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ و امام زاده سهل‌بن‌علی (ع) با شماره ۳۲۳ به تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۱۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.