کاشان - فرماندار ویژه کاشان گفت: ظرفیت انتقال آب زاینده رود به کاشان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا محمدی فشارکی صبح پنج شنبه در جلسه شورای اداری مشترک کاشان و آران و بیدگل که با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات منطقه کاشان در بخش آب و تنش آبی موجود در این منطقه است که باعث شده است تا برداشت آب از چاه‌ها افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه تأمین آب شرب و کشاورزی از حفر چاه است، ابراز داشت: برداشت بی رویه آب هم باعث شده است تا در دشت کاشان شاهد فرونشست زمین باشیم.

فرماندار ویژه کاشان با اشاره به اینکه تبخیر منابع آبی کاشان به دلیل وجود گرما در این منطقه بالا است، تصریح کرد: این باعث شده است که شاهد افت سطح آب باشیم و مشکلاتی برای شهروندان کاشانی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه با وجود این مشکلات می‌خواهیم تا ظرفیت انتقال آب زاینده رود به کاشان افزایش یابد، گفت: این مهم یکی از خواسته‌های مهم مردم کاشان است و یکی دیگر از خواسته‌ها تخصیص بخشی از آب انتقالی دریای عمان به کاشان است.

محمدی فشارکی در بخش دیگری از سخنان خود تصویب طرح‌های آبی استان را برای بهبود وضعیت آب منطقه مهم دانست و افزود: منطقه کاشان ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های مهم اقتصادی، صنعتی، تولیدی و گردشگری دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی کاشان یک ابرپروژه و باعث رونق اقتصادی است، خاطرنشان کرد: با تکمیل و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی کاشان می‌توان امید داشت که مشکلات کار و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی مرتفع شود.