مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه موقوفات استان برای دریافت سند مالکیت با مشکلاتی مواجه بودند، گفت: تمام موقوفات استان کرمانشاه سنددار شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد صالحی ظهر امروز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان کرمانشاه بیش از ۲ هزار موقوفه دارد که امیدواریم با تورج روزافزون فرهنگ وقف شاهد افزایش موقوفات استان باشیم.

وی افزود: امسال ۱۲ وقف جدید در استان کرمانشاه به ثبت رسیده و نام‌گذاری این هفته به نام وقف برای توجه بیشتر مردم نسبت به این موضوع است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی موضوعاتی که اداره اوقاف و امور خیریه استان همواره به آن توجه داشته صدور اسناد مالکیت برای موقوفات است که با همکاری ثبت اسناد و املاک استان موفق شده‌ایم برای تمام موقوفات اسناد مالکیت صادر کنیم.

صالحی بیان کرد: موقوفات عام بدون متولی، اماکن مذهبی و مسابقات قرآنی از جمله وظایف و فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه است که برای اجرای وظایف خود برنامه‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: بقاع متبرکه استان کرمانشاه همواره میزبان زائران است و برنامه‌های ویژه خود را در مناسبت‌های مختلف اجرا می‌کند که شاهد حضور و شرکت مردم در آنها هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه عنوان کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید از محل موقوفات و خیرین ۲ هزار بسته کمک آموزشی به ارزش ۱.۸ میلیارد تومان بین دانش آموزان کم برخوردار و مناطق محروم توزیع شد.

صالحی با اشاره به فعالیت اوقاف کرمانشاه در ایام اربعین حسینی، خاطر نشان کرد: در ایام اربعین اوقاف استان نسبت به برپایی ۱۰ موکب اقدام کرد که در مجموع ۹۰۰ هزار نفر از آن بهره‌مند و ۴۸۰ هزار قرص نان بین زوار از محل موقوفات توزیع شد.

وی به اشاره به سد قشلاق شهرستان صحنه برای بهره‌برداری، گفت: این سد در محدوده اراضی وقفی شهرستان صحنه ساخته شده و باید قانون وقف در مورد آن اجرا شود که در این راستا پیشنهادهایی برای افتتاح آن داده‌ایم که امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.