املش - مدیر جهاد کشاورزی املش گفت: برداشت راتون در ۱۱۵۰ هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان املش آغاز شده است.

طاهر غلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: زراعت راتون یکی از راه‌های افزایش محصول برنج است که علاوه برافزایش تولید، افزایش درآمد کشاورزان و استفاده بهینه از منابع را نیز در بردارد و این امر نیازمند توجه ویژه به مسائل فنی کاشت، داشت و برداشت محصول است.

وی بابیان اینکه راتون برنجی کم‌هزینه و خوش‌طعم است، تصریح کرد: شالیکاران با افزایش تولید محصولات زراعی در کشت دوم نه تنها بخشی از مایحتاج زندگی خود را تأمین می‌کنند و درآمد خانوار را افزایش می‌دهند، بلکه باعث خودکفایی در تولید این دست محصولات نیز در شهرستان می‌شوند

مدیر جهاد کشاورزی املش بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و بارش‌های مناسب پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۹ تن شلتوک از راتون در شهرستان استحصال که ارزش اقتصادی محصول ۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان است.

وی گفت: ایجاد اشتغال، از بین بردن آفات و علف‌های هرز و افزایش تولید از فواید کشت راتون بوده و در پرورش این محصول به کود، سم و آبیاری زیادی نیاز نیست و کشاورزان با کمترین هزینه می‌توانند بیشترین درآمد را به دست آورند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان املش بیان کرد: میزان عملکرد راتون در هر هکتار ٨٠٠ کیلوگرم بوده و شهرستان املش دارای ٣۵٠٠ هکتار اراضی شالیزاری است.