سنندج_ رییس اوقاف و امور خیریه سنندج، کامیاران و دهگلان از توزیع ۲ هزار پرس غذای گرم و ۳۰۰ پک لوازم التحریر توسط اداره اوقاف و امور خیریه کردستان در روز جشن امت احمد خبر داد.

آرمان شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در چند سال اخیر با راه اندازی آشپزخانه اداره کل اوقاف در مناسبت‌های مختلف غذای گرم تهیه و توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: در ۶ ماهه نخست سال و در مناسبت‌های مختلف مثل اربعین حسینی، موکب‌های اربعین، توزیع غذا در ایام محرم بین نیازمندان ۶۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه سنندج، کامیاران و دهگلان افزود: همچنین یک هزار و ۵۰۰ سبد کالا هم از محل وقفیات بین خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی توزیع شده است.

شریفی گفت: علاوه بر توزیع ۳۰۰ پک لوازم التحریر در روزهای گذشته از امروز هم ۳۰۰ پک دیگر توزیع و برای ۳ هزار دختر که به سن تکلیف رسیدند جشن تکلیف با هزینه بیش از یک میلیارد انجام شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه سنندج، کامیاران و دهگلان از توزیع ۲ هزار پرس غذای گرم و ۳۰۰ پک لوازم التحریر توسط اداره اوقاف و امور خیریه کردستان در روز جشن امت احمد خبر داد و گفت: در این مراسم جشن که عصر جمعه ۳۰ شهریور برگزار می‌شود اداره اوقاف نیز بین حاضران غذای گرم توزیع می‌کند.

اجرای ۷۲ برنامه شاخص در کردستان

وی عنوان کرد: همزمان با شروع هفته وقف هم تعداد ۷۲ برنامه شاخص در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

شریفی بیان کرد: از جمله برنامه‌های این هفته برگزاری همایش تجلیل از یاوران وقف، اجرای نیت واقفین در قالب اهدای لوازم التحریر و سبد مهر تحصیلی، توزیع بسته‌های معیشتی‌، برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم، نمایشگاه عملکرد وقف و نشست با اقشار مختلف جامعه است.

وی گفت: سخنرانی در خطبه نماز جمعه، دیدار با فرمانداران و اعضای شورای افتا، نماینده ولی فقیه، روحانیت، برگزاری جشنواره یاوران وقف، محفل انس با قرآن، زنگ انشا با موضوع کمک به همنوع و تربیت و آموزش نسل نوعدوست که به بهترین انشا که وظایف اوقاف را بیان کند جوایزه نفیس خواهیم داد، تجلیل از رسانه‌های برتر و همکار چرا که خبرنگاران و ماموستاها در کمک به نشر بحث وقف بسیار مؤثر و فعال هستند.

رئیس اوقاف و امور خیریه سنندج، کامیاران و دهگلان بیان کرد: ۶۰۰ موقوفه و ۶ هزار و ۳۳۷ رقبه در سنندج داریم و در کامیاران سنندج و دیواندره جمعاً ۹۵ درصد موقوفات، وقف مساجد است.

شریفی تصریح کرد: ۲۵ درصد موقوفات در استان وجود دارد که ۱۵ درصد آن توسط متولی و ۱۰ درصد آن توسط وقف استان اداره می‌شود.

وی بیان کرد: کنیسه یهودیان، کلیسا، مسجد، امامزاده، عزاداری امام حسین از موارد و نیات واقفین سنندج است که هر کدام بنا به نیت خود واقف توسط اداره وقف انجام می‌شود.

شریفی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نیازمندی جامعه تغییر کرده لازم است نیت واقفین هم برای اهداف دیگر تغییر کند مثل کمک به انواع بیماری‌ها و یا کمک تحصیلی برای دانشجویان و یا ایجاد اشتغال.

رئیس اوقاف و امور خیریه سنندج، کامیاران و دهگلان خاطرنشان کرد: در ۶ ماه گذشته ۴۲۰ اجاره نامه، ۴۱ مزایده و تعداد ۴۰۳ مورد بازدید میدانی روزانه انجام شده است.

شریفی بیان کرد: همچنین مالکیت ۲ هزار و ۸۷۰ هکتار از اراضی وقفی سرخه دزج نقشه برداری شده و سند مالکیت بین ۴ نفر تفکیک شده و سهم یک مالک که وقف شده جداسازی شد.

وی بیان کرد: ۵۰ مورد دادنامه بر له موقوفه انجام شده و ۱۲۰ مورد اثبات وقف به حق داشتیم

پرداخت ۲.۴ میلیارد هزینه به ماموستاهای کردستان از محل موقوفات

رئیس اوقاف و امور خیریه سنندج، کامیاران و دهگلان گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد هزینه در ۶ ماه گذشته صرف پرداخت به یک هزار و ۸۳۶ نفر ماموستا از محل موقوفات استان شده است.

شریفی گفت: در بحث عمرانی مساجد ۴ میلیارد هزینه تعمییر و تجهیز مساجد و یک هزار و ۱۰۰ خانه در مساجد ساخته شد.

وی افزود: همچنین در مرکز سنندج میدان آزادی و میدان سنه در بحث احداث پارکینگ طبقاتی ما مکان پیشنهادی برای روان سازی ترافیک داشتیم که به دلیل عدم همکاری این امر مورد توجه قرار نگرفت که قطعاً گره گشایی بحث گره ترافیکی شهر می‌شد.