شبکه اجتماعی ایکس به زودی نمایندگی حقوقی خود در برزیل را به دادگاه عالی این کشور معرفی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اقدام مذکور بزرگترین گامی است که ایکس برای پیروی از دستورات دادگاه عالی برزیل برمی دارد. رای دادگاه در اواخر آگوست 2024 میلادی صادر شد و این پلتفرم را به دلیل نگرانی ها درباره گسترش نفرت پراکنی تعلیق کرد.

آندره زونارو و سرژیو روزنتال که اخیرا به عنوان وکلای ایکس در برزیل اعلام شده اند نیز اعلام کردند شرکت هم اکنون اسنادی به دادگاه عالی برزیل فرستاده و اعلام کرده نماینده قانونی به زودی مشخص می شود. آنها اضافه کردند نماینده مذکور همچنان در حال بررسی است.

در آگوست سال جاری میلادی پس از جدالی چندماهه بین ماسک و الکساندر دی مورائس قاضی برزیلی، دادگاه عالی این کشور به تهیه کنندگان سرویس اینترنت و موبایل دستور داده پلتفرم ایکس را مسدود کنند.

روز چهارشنبه یک آپدیت ایکس دسترسی کاربران برزیلی به پلتفرم را با وجود مسدودیت فراهم کرد.

دادگاه عالی برزیل نیز همان روز به ایکس دستور داد از دستورش سرپیچی نکند و گرنه در معرض جریمه روزانه 921 هزار 726 دلار قرار خواهد گرفت. مورائس در جدید دستور خود نوشت: شکی نیست که ایکس تحت دستور مستقیم ایلان ماسک دوباره تصمیم گرفته به قوه قضاییه برزیل بی احترامی کند.

به گفته او این پلتفرم استراتژی برای دور زدن ممنوعیت داشته است.

ایکس نیز در بیانیه ای اعلام کرد سوییچی در شبکه تهیه کنندگان سرویس به احیای موقت و ناخواسته پلتفرم در برزیل منجر شده و این شرکت همچنان قصد همکاری با دولت این کشور را دارد تا فعالیت هایش را به زودی از سر گیرد.