بوشهر- فرمانده سپاه شهرستان دیر گفت: سه هزار و ۵۰۰ نفر از مردم شهرستان دیر در دفاع مقدس شرکت کردند و ۱۱۲ شهید تقدیم نظام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار سیدعلی حسینی نیا در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه دیر با گرامیداشت هفته وحدت و چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس یعنی تجلیل از مقام شامخ شهیدان و خانواده معظم آنها به پاس رشادت‌ها و دلاورمردی هایی که رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس داشته‌اند.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) شهرستان دیر با بیان اینکه سابقه شهرستان دیر در دفاع مقدس سند افتخاری برای مردم شهرستان است، افزود: سه هزار و ۵۰۰ نفر از مردم شهرستان در دفاع مقدس شرکت کردند و ۱۱۲ شهید تقدیم نظام کردند که ۷۹ نفر از این شهدا یعنی بیش از ۷۰ درصد در خط مقدم عملیات به شهادت رسیدند.

وی تاکید کرد: امروز رسالت ما انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل نوجوان و جوان و جلوگیری از تحریف واقعیت‌های دفاع مقدس است.

آشناسازی نسل جوان با دفاع مقدس

حسینی نیا گفت: امروز این نسل باید بداند دفاع مقدس ما با قدرت ایمان، تقوا، ایثار و شجاعت رقم خورد و دفاع مقدس به عنوان الگویی مقاوم و شکست ناپذیر جلوی چشم جهانیان است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یعنی استکبارستیزی و حمایت از مظلوم و مردم غزه، خاطرنشان کرد: فرهنگ تمام نشدنی دفاع مقدس با هیچ ابزاری جز جهاد تبیین منتقل نمی‌شود که انجام آن وظیفه تک تک ماهاست.

حسینی نیا با بیان اینکه سپاه شهرستان دیر در طول سال درباره جهاد تبیین و این مفاهیم فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهد، ابراز کرد: یکی از مهمترین اقدامات ما راه اندازی مرکز آرشیو انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شهرستان در ۱۰ سال اخیر است که بیش از ۳۰۰ هزار اثر و مدرک و فیلم و عکس از شهدا و رزمندگان جمع آوری شده و اقدامی کم نظیر و یا بی نظیر است.

تألیف ۲۵ عنوان کتاب با محوریت دفاع مقدس

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) شهرستان دیر از تألیف ۲۵ عنوان کتاب با محوریت دفاع مقدس در شهرستان خبر داد و یادآور شد: هشت عنوان از این کتاب‌ها در هفته دفاع مقدس امسال رونمایی می‌شود.

وی، مصاحبه با خانواده شهدا و رزمندگان و جمع‌آوری خاطرات آنها را از دیگر اقدامات دانست و گفت: از رزمندگان درخواست داریم آنچه در گنجینه خود دارند برای نسل‌های آینده بیان کنند.

حسینی نیا بیان کرد: برگزاری یادواره شهدا، یادواره شهدای دانش آموز، حضور راویان دفاع مقدس در مدارس از دیگر برنامه‌های سپاه برای جلوگیری از تحریف دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی به نام شهدا در روستاها و شهرها فعالیت‌های جهادی انجام می‌دهند، بیان کرد: امروز باید در خدمت مردم باشیم.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) شهرستان دیر بیان کرد: برنامه تولیداتی یک شهر حماسه با موضوع روایت‌های کوتاه از دفاع مقدس نیز در دستور کار قرار دارد.