اصلاندوز - امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در بطن برنامه هفتم توسعه کشور نویدبخش تحولات بزرگی در نظام آموزشی و پرورشی کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اصلاندوز با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: در جامعه برای اینکه خدا را به‌جای قانون‌های اضافی بگذاریم و مدیریت به شیوه تقوا را تجربه کنیم، وجود دو شرط لازم است.

وی خاطرنشان کرد: شرط اول این است که حاکمان و کسانی که در قدرت هستند از قله هرم قدرت تا بدنه هرم باید باتقوا باشند، اینکه حضرت ولیّ‌عصر (عج) با تعداد اندکی یار و فرماندار، همه کارها را سامان می‌دهند به دلیل آن است که وقتی روش تقوا اجرا شد با تعداد کم هم می‌توان جهان را مدیریت کرده و مسائل جامعه گسترده بشری را حل و فصل کرد.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز با تاکید بر اینکه در مدیریت جامعه به روش تقوا لازم است مسئولان و مدیران با تقوا باشند تا از سو استفاده‌ها جلوگیری شود، گفت: شرط دوم برای امکان اداره جامعه بر اساس تقوا این است که عده‌ای از مردم و نخبگان جامعه محکم پایِ حکومت بایستند و همراهی و یاری‌اش کنند.

حجت الاسلام جعفرزاده ادامه داد: در این صورت کارها به پیش رفته و به انجام می‌رسد و اگر شیوه تقوا در اداره جامعه حاکم شود و تعداد کمی پایه کار حاکمیت بمانند، هیچ کاری بر زمین نخواهد ماند.

وی تصریح کرد: در اکثر حکومت‌های دنیا برای جلب همکاری مردم، و نیز حفظ موجودیت و جلوگیری از براندازی با استفاده غیر قانونی از روش‌های ظالمانه پشت پرده، قوانین زیادی به همراه یک نظام جزا و پاداش سخت‌گیرانه قرار می‌دهند، تا ضامن ثبات و آرامش نظام باشد و مانع از توطئه‌های پشت پرده برای تغییر نظام از طریق تحریک افکار عمومی‌شود.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز تصریح کرد: در غیاب چنین قوانین فراوانی اگر عامل بازدارنده دیگری نباشد، هیچ نظامی نمی‌تواند به حیات خود ادامه داده و در مقاطع حساس همراهی مردم را داشته باشد و مانع از فریب افکار عمومی علیه نظام شود.

حجت الاسلام جعفرزاده با تشریح پشت پرده تعیین حاکم نظامی برای غزه از سوی صهیونیست‌ها بیان کرد: در آستانه آتش بس یک هفته‌ای برای اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال در غزه توسط سازمان ملل، اشغالگران تحت عنوان «تلاش‌های بشردوستانه» یک حاکم نظامی را برای اداره غزه انتخاب کردند.

وی گفت: انتصاب یک افسر نظامی برای اداره غزه، در وهله اول نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها قصدی برای خروج از نوار غزه ندارند و تلاش می‌کنند تا از این فرصت برای تحکیم جای پای خود و به تدریج اشغال این باریکه استفاده کنند.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز اظهار کرد: از آنجا که مأموریت این حاکم نظامی نظارت بر کل امورات غزه خواهد بود دولت نتانیاهو سعی دارد با کنترل محورهای «فیلادلفیا» و «نتزاریم» که حائلی بین شمال و جنوب غزه هستند همه تحرکات فلسطینیان را رصد کنند.

حجت الاسلام جعفرزاده خاطرشان کرد: دولت نتانیاهو همچنین با انتصاب حاکم نظامی، سعی دارد به جنگ ارتش در غزه مشروعیت دهد و به همین خاطر، می‌خواهد به جنایات خود رنگ و لعاب انسان‌دوستانه بدهد تا از بار فشارهای بین‌المللی علیه خود بکاهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اصلاندوز با گرامی داشت ولادت رسول گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع) به بیان کلی از سیره‌های آن حضرات پرداخت و بر الگو گرفتن از آن سیره‌ها در زندگی روزمره تاکید کرد.

حجت الاسلام جعفرزاده با اشاره به شروع سال تحصیلی اظهار کرد: از محورهای مهم برنامه‌های اجرایی کشور در برنامه‌های توسعه و اسناد تحول بنیادین، موضوع بسیار مهم آموزش و پرورش است، موضوعی که به اعتقاد رهبر معظم انقلاب «برای آموزش و پرورش هرچه هزینه کنیم سرمایه‌گذاری است».

وی تصریح کرد: به همین دلیل ایشان علاوه بر تاکید بر لزوم ثبات در مدیریت آموزش و پرورش و انتصابات بر پایه شایسته‌سالاری، بر اهمیت «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» بارها تأکید کردند و فرمودند «در باب آموزش‌وپرورش، یک سرفصل که از همه مهم‌تر است، مسئله‌ی تحول است».

امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه هفتم توسعه کشور، نویدبخش تحولات بزرگی در نظام آموزشی و پرورشی کشور هستند که در این برنامه، هفت مأموریت کلیدی برای دولت در نظر گرفته شده که هدف نهایی آن‌ها ارتقای عدالت آموزشی، تقویت مهارت‌ها و ایجاد "مدرسه الگو" به عنوان الگوی مطلوب برای مدارس ایرانی است.

حجت الاسلام جعفرزاده افزود: ۱۲۰ هزار مدرسه کشور بزرگترین دارایی دولت جمهوری اسلامی ایران است و هر مدرسه‌ای یک ایران کوچک است که مدیر مدرسه راهبری‌ترین مدیر برای ساختن آینده هر کشور است و نباید از مدرسه غفلت کنیم و بازگشت به مدرسه را علاج حل مشکلات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور بدانیم.

وی با گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: یاد و خاطره دفاع مقدس و شهدای جنگ تحمیلی را گرامی می‌داریم چرا که ما هر چه داریم از شهدا داریم.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز تصریح کرد: شهدا با اخلاص زندگی کردند و برای عزت، استقلال و تمامیت ارضی کشور رفتند و ما خود را مدیون ایثار آن‌ها هستیم و سرمشق زندگی در عصر معاصر باید ادامه دهنده مشی شهدا باشد.