لاهرود - امام جمعه بخش لاهرود گفت: امیدواریم ثمره برگزاری جشنواره ملی انگور در شهر لاهرود به نفع کشاورزان باشد و کشاورزی بیش از پیش در این منطقه رونق یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن صفری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش لاهرود در مصلای امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با علمای اهل سنت بر اتحاد امت اسلامی تاکید کردند و فرمودند؛ هراندازه امت اسلامی متحد باشند نقشه استعمار در تضعیف و تخریب هویت امت اسلامی ناکام خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: استعمار با ابزار ایجاد اختلاف مذهبی سعی در متفرق کردن امت اسلامی را دارند و انگلیس در این باب صاحب تجربه است.

امام جمعه لاهرود گفت: ما باید بدانیم که عوامل مؤثر فکری، تبلیغی، رسانه‌ای و اقتصادی برای ایجاد اختلاف و جدا کردن سنی و شیعه کار می‌کنند و تنها راه علاج این است که وحدت اسلامی داشته باشیم.

حجت الاسلام صفری بیان کرد: اخیراً انفجارهایی که در لبنان روی داده و باعث شده است ده‌ها نفر شهید و هزاران نفر زخمی شوند، یک جنایت، حمله تروریستی، اعلان جنگ و عبور از خط قرمز است و با انفجار پیجرها سعی در تضعیف روحیه جبهه مقاومت دارند.

وی گفت: ما این حمله و جنایت را محکوم می‌کنیم و از کشورهای اسلامی و عربی می‌خواهیم که بیشتر از قبل بر علیه دشمن خبیث و پلید متحد و به فکر انتقام قاطع باشند و مجامع بین المللی هم ساکت نباشند.

امام جمعه لاهرود اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر را از یاد نبریم که اگر این فریضه را فراموش و ترک کنیم افراد بد بر جامعه مسلط می‌شوند و دعاهایمان مستجاب نمی‌شوند و برکت از اموالمان می‌رود و بدی‌ها در جامعه رواج خواهند داشت

حجت الاسلام صفری در ادامه با تبریک هفته وحدت و ولادت پیامبر مهربانی‌ها گفت: سالروز میلاد پربرکت پیامبر اخلاق، نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) به روز اخلاق و مهر ورزی نامگذاری شده و شایسته است همه ما با تاسی به آن پیامبر رحمت، مهربان و خوش اخلاق و اخلاق مدار باشیم.

وی همچنین با تبریک سالروز میلاد فرخنده صادق آل محمد (ص) تصریح کرد: به همین مناسبت برنامه‌های خوبی در بخش ما تدارک دیده شده است که از همه مردم شریف و محبان اهل بیت (ع) دعوت می‌شود تا حضور پرشور داشته باشند

امام جمعه لاهرود با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس گفت: وصیت، آرمان و انتظار شهدا از ما داشتن اخلاص بیشتر در کارها، بصیرت و دشمن شناسی، ولایتمداری، حفظ ارزش‌ها و آرمان‌ها، حفظ فرهنگ شهادت، استکبار ستیزی و حفظ وحدت کلمه است.

حجت الاسلام صفری با تبریک آغاز بازگشایی مدارس ادامه داد: ماه مهر بهار علم و دانش، بهار ادب و معرفت و جشن عاطفه‌ها و شکوفه‌ها است و همه باید یاری رسان آموزش و پرورش در امر خطیر تعلیم و تربیت باشیم.

وی با تقدیر از عوامل برگزاری جشنواره ملی انگور در شهر لاهرود بیان کرد: این جشنواره امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و بخش در محل تفرجگاه داغلار باغی برگزار می‌شود که از همه کشاورزان و باغداران دعوت می‌کنیم تا حضور پر شور داشته باشند.

امام جمعه لاهرود اظهار امیدواری کرد؛ ثمره این جشنواره به نفع کشاورزان باشد و کشاورزی در این بخش بیش از پیش رونق بیشتری داشته باشد و دغدغه و خواست کشاورزان نیز برآورده شود.