مهدیشهر- امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه جنگ هشت ساله تحمیلی محل بروز غیرت، تعصب و ولایتمداری و ایستادگی در برابر استکبار بود، گفت: دفاع مقدس الگوی جبهه مقاومت در برابر اسرائیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدیشهر در مصلای این شهرستان ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس، تاکید کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی دفاع مقدس یک جنگ دفاعی برای ایران اسلامی بود و تفاوت آن با جنگ تجاوز طلبی در خوی تجاوزگرانه ای است که در دفاع مقدس، صدام و عراق بعث داشت.

وی با بیان اینکه ایران در برابر خوی تجاوزگری صدام تنها از خود دفاع کرد، افزود: صدام با حمایت ۵۰ کشور دنیا به ایران اسلامی حمله کرد و لذا جنگ تحمیلی برای ما دفاع مقدس است.

امام جمعه مهدیشهر در بیان دومین تفاوت بین جنگ دفاعی و تجاوز، بیان کرد: دفاع محل بروز غیرت، تعصب و وفاداری عمیق انسان‌ها به آرمان‌ها است که در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ما این امر را نشان دادند.

بارانی با بیان اینکه رزمندگان ما به آرمان‌های انقلاب اسلامی، وطن، ولایت و مردم پایبند بودند و تا آخرین قطره خون دفاع کردند، تاکید کرد: ملت ایران نشان داد آنجا که پای دفاع از هویت ملی و آرمان‌های عزیز در میان است، با همه وجود می‌ایستد.

وی با بیان اینکه ایستادگی مردم ما در دوران دفاع مقدس الگویی برای همه کشورهای اسلامی شد، افزود: فلسطین و غزه اگر امروز بعد از ماه‌ها در برابر هجمه اسرائیل غاصب مقاومت می‌کند، الگو پذیری از رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس است.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه یمنی‌ها از ایران درس مقاومت گرفتند و حزب الله لبنان نیز به همین صورت، گفت: توطئه رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان که آخرین مورد آن را نیز در لبنان شاهد بودیم و گروهی به شهادت رسیدند نیز به خاطر ترس اسرائیل از همین مقاومت‌ها است.

بارانی با بیان اینکه در قراردادهای ننگین مانند ترکمانچای اتفاقاتی رخ داد که انسان احساس شرمساری می‌کند، تاکید کرد: روی دیگر سکه دفاع مقدس است که مردم با خون خودشان نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشورمان از دست برود و اینها مسائلی است که باید به جوانان تبیین شود.