شاهرود- امام جمعه موقت شاهرود با تاکید بر اینکه وظیفه سنگین‌ترین تربیت آینده‌سازان کشور بر دوش معلمان است، گفت: شروع سال تحصیلی فرصتی برای بالندگی هر چه بیشتر نسل جوان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید عبدالهیان ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلی مدرسه قلعه این شهر بابیان اینکه مهرماه آغاز سال تحصیلی در ۱۲۰ هزار مدرسه کشور است، ابراز داشت: انتظار جامعه بالندگی و رشد هر چه بیشتر نسل جدید برای آینده فردای کشور است.

وی با بیان اینکه معلمان وظیفه سنگین تربیت آینده سازان کشور را عهده دار هستند، افزود: شروع سال تحصیلی فرصتی برای هدایت آینده سازان کشور به سوی پیشرفت و آبادانی این سرزمین است.

خطیب موقت نماز جمعه شاهرود بابیان اینکه جشن عاطفه بهانه‌ای برای تهیه ملزومات مورد نیاز آموزشی دانش آموزان محروم است، ابراز داشت: از عموم مردم درخواست داریم در این جشن مشارکت حداکثری داشته و فرزندان معنوی خود را دریابند.

عبدالهیان به آغاز هفته دفاع مقدس نیز اشاره و تصریح کرد: در شرایطی ایران در این جنگ تحمیلی از خاک خود دفاع کرد که تمامی کشورها علیه ما بودند و این روز گرامیداشت اراده مردم و رزمندگان و شهدایی که از خون خود گذشتند.

وی با اشاره به آغاز هفته وحدت با تاکید بر اینکه پیامبر اکرم (ص) توانست از جامعه جهالت زده آن زمان نمونه جامعه موفق اسلامی بسازد، افزود: امروز نیز در جنگ غزه نیازمند به همین وحدت با مدیریت پیامبر گونه داریم تا بتوانیم بر دشمنان اسلام پیروز شویم.

به گزارش مهر، نمازگزاران شاهرود در ادامه راهپیمایی «جمعه‌های خشم و انزجار از رژیم اشغالگر قدس» در حمایت از مردم مقاوم غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم اشغال‌گر قدس از مصلی تا میدان جمهوری را راهپیمایی کردند.