بوشهر- امام جمعه اهرم با بیان اینکه دانش آموزان امروز پدران و مادران فردای این مملکت هستند گفت: نواقص مدارس شهرستان تنگستان رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های نماز جمعه اهرم ضمن تبریک میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: شهید مطهری در مورد امام صادق علیه السلام می‌فرماید «آن هدفی که در دوره امام حسین علیه السلام شمشیر انجام می‌داد، در دوره امام صادق علیه السلام با درس و بیان و قلم انجام می شود».

وی با اشاره به اینکه امام صادق علیه السلام احیاگر مکتب پیغمبر بودند اضافه کرد: برکت جریان جهادی پیغمبر و جریان تبیینی امام صادق علیهما السلام حوزه علمیه و جریان جهادی ولایت فقیه است.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: حوزه علمیه امروز به عنوان میراث ماندگار ائمه معصومین علیهم السلام بویژه امام باقر و امام صادق علیهماالسلام است و انقلاب اسلامی خروجی جریان تبیینی حوزه علمیه است.

وی ادامه داد: در دوران ما که دوران زعامت ولایت فقیه است هم کفار و منافقین و مشرکین در جبهه جنگ سخت به دنیای اسلام حمله کردند و هم در جبهه جنگ نرم با همه شبهه‌ها و فتنه‌ها هرچه در توان دارند به میدان آورده اند؛ تمام سحر و جادوی خود را به میدان آورده اند.

پهلوزاده اضافه کرد: به برکت جریان هدایت و علمای دین و به برکت سرداران و بسیجیان و رزمندگان این آزمایش سخت در دوران غیبت، امت اسلام در حال پیروزی بر دشمن هستند.

اهمیت موشک و پهپاد در جبهه مقاومت

امام جمعه اهرم با تبریک هفته دفاع مقدس بیان کرد: اگر امروز در غزه و یمن، در سوریه و عراق، و در اقصی نقاط عالم عرصه بر غده سرطانی و رژیم غاصب به تنگ آمده و صبح پیروزی نزدیک شده است همه به برکت استقامت رزمندگان اسلام در میدان‌های جنگ سخت و جهاد تبیین افسران جنگ نرم در میدان‌های جنگ شناختی است.

وی یادآور شد: برکت خون شهدا و جانفشانی رزمندگان اسلام چنان عظمتی به مسلمانان داده که جبهه مقاومت در اقصی نقاط عالم صدور پیدا کرده است. شعارها و مبانی جبهه مقاومت چون برآمده از فطرت انسان‌ها هست، ظلم ستیزی و عدالت و کمک به مظلوم و تقابل با ظالم اینها در نهاد هر انسانی است و از بین رفتنی نیست.

پهلو زاده خاطر نشان کرد: نوجوانان و جوانان گام دوم انقلاب بدانید که اگر روزی می‌گفتند «دنیای فردا دنیای گفتمان‌ها است نه موشک ها» امروز چیزی که دنیای اسلام دارد با آن از موجودیت خود دفاع می‌کند موشک و پهپاد است.

امام جمعه اهرم اضافه کرد: درس مدرسه بسیج و درس هشت سال دفاع مقدس که برای همه ملت‌ها به عنوان الگو صدور پیدا کرد استقامت و تقابل است.

وی ادامه داد: امروز رژیم غاصب صهیونیستی برای اینکه از باتلاق خودساخته غزه خارج شود و چشم امید آنها به نتیجه انتخابات آمریکا هست که می‌خواهند ترامپ رأی بیاورد مجبورند برای ادامه جنگ، جبهه شمال و لبنان را باز کنند تا از فشار روانی شکست در غزه کمی فاصله بگیرند.

پهلوزاده افزود: اینها حاضرند دست به هر کاری بزنند. و آخرین جنایت این جنگ افروزها نفوذ و دستکاری وسایل ارتباطی مجموعه حزب الله و مردم لبنان که مثل یک بمب ساعتی و در نهایت منفجر کردن آنها و شهادت جمعی از مردم و مجروح شدن بیش از سه هزار نفر این جنایت را محکوم می‌کنیم و جز پاسخ کوبنده و پشیمان کننده جوابی نخواهد داشت.

وی بیان کرد: با توجه به این انفجارهای لبنان، به این نتیجه می رسیم که تمام وسایل ارتباطی و تصویری مثل گوشی‌ها و تمام وسایلی که نرم افزار و سخت افزار آن تولید خارج است باید به دست جوانان این مملکت ساخته شود تا راه نفوذ و ضربه زدن خنثی شود چه برسد به پهپاد و موشک که ابزار برتری و استیلای قدرت سخت است.

امام جمعه اهرم اضافه کرد: الحمدلله در بخش زیادی از این صنعت بومی سازی صورت گرفته ولی لازم است برای تولید این سخت افزارها تمام تلاش صورت بگیرد.

لزوم رفع مشکلات مدارس

وی ادامه داد: بازگشایی مدارس در پیش داریم و از مجموعه آموزش و پرورش تشکر می‌کنیم در مهیا کردن مدارس برای تحصیل دانش آموزان و نواقصی هم در بخش‌های مختلف با گستردگی فضاهای آموزشی وجود دارد که با کمک خیرین باید رفع شود و تشکر می‌کنیم از فرماندار در تخصیص بودجه برای تأمین تجهیزات ورزش و جوانان و مدارس شهرستان و همچنین تشکر می‌کنیم از گروه‌های جهادی پایگاه‌های مقاومت که در برنامه مهر و آماده کردن مدارس به کمک آموزش و پرورش آمدند.

پهلو زاده گفت: یک نکته که بسیار مهم است و هزینه‌های فراوانی برای ساخت مدارس شده اما آنچه مهم‌تر است تربیت فرزندان این مملکت است که فرهنگیان و معلمان با رفتار خودشان نسل نو را تربیت می‌کنند و گفتار و رفتار آنها زیر ذره بین دانش آموزان است بنابراین باید همه حرکت‌ها و گفتار آنها بر مبنای تربیت باشد چرا که دانش آموزان امروز پدران و مادران فردای این مملکت هستند.

امام جمعه اهرم افزود: به صورت حضوری به مجموعه شهرداری گذشته و فعلی تذکر داده شده و امروز هم لازم می‌بینیم که در حضور شما مردم تکرار کنیم؛ این نکته است که ترتیبی اتخاذ کنند که هم مردم و هم پیمانکاران برای امور مرتبط با شهرداری نخواهند از طریق دادگاه و شکایت به سرانجام برسند. کاری که با یک قرارداد قانونی می‌شود به نتیجه برسد چرا هزینه‌های گزاف و خارج از توان شهرداری هزینه اشتباهات این مجموعه شود.

وی اضافه کرد: آنچه که این شهر را عقب نگه داشته این شکایت‌ها و مطالبات پیمانکاران است که قراردادهای مشکل دار و بعضی موارد بدون قرارداد انجام گرفته بود؛ بنابراین برای اینکه در آینده هم دغدغه مردم و هم شهرداری اینگونه مشکلات نباشد باید ترتیبی اتخاذ شود که این اشتباه‌ها تکرار نشود.