بندرعباس- امام جمعه بندرعباس گفت: امروز نسبت به موضوع امت سازی در جوامع اسلامی کوتاهی شده و باید جدی گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس تجربیات خوبی را کسب کردیم و بخش مهمی از پیشرفت‌ها و توانمندی‌های کشور ریشه در تجربیات جنگ تحمیلی دارد.

وی با اشاره به تبریک سالروز ولادت حضرت محمد (ص) و امام جعفرصادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت، به دغدغه رهبر معظم انقلاب نسبت به مساله امت اسلامی پرداخت و بیان کرد: مساله امت اسلامی فراتر از ملیت است که امروز نسبت به موضوع امت سازی در جوامع اسلامی کوتاهی شده و باید جدی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اخیراً در دیدار با جمعی از علما، امامان جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل سنت سراسر کشور نسبت به حفظ هویت امت اسلامی که مسأله‌ای اساسی و فراتر از ملیت است، تاکید داشتند و باید این موضوع با حفظ مرزهای جغرافیایی در قالب یک امت محمدی شکل بگیرد.

عبادی‌زاده ادامه داد: دایره ملیت محدود اما مساله امت فراتر از آن بوده و در قرآن و دین مبین اسلام نیز به آن اشاره شده است که ما یک امتیم و انبیای الهی نیز آروز داشتند که جز امت آخرالزمان (عج) باشند.

وی ضمن تبریک و گرامیداشت هفته وحدت، اظهار کرد: امسال همایش‌های بزرگی پیرامون مساله وحدت امت اسلامی و مراسم‌های مشترک مولودی خوانی بین برادران اهل سنت و شیعه در استان برگزار شد که جای قدردانی دارد.

امام جمعه بندرعباس همچنین با اشاره به فصل بازگشایی مدارس و ورود دانش آموزان به عرصه تعلیم و تربیت، از مردم و خانواده‌ها خواست که با آموزش و پرورش و مدارس همکاری کنند؛ چرا که آینده کشور به دست همین دانش آموزان اداره خواهد شد.