یزد- امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: تربیت نسل جوان، شکوفایی ظرفیت‌های نهفته در کشور، ایجاد بازدارندگی دفاعی، ارائه نسخه اطمینان‌بخش برای اداره کشور از دستاوردهای دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به تقوا و هفته وحدت اظهار کرد: مسلمانان باید به به سیره پیامبر اکرم (ص) تأسی کنند و در این زمینه تنها پیامبری که در طول هزاران سال، تاریخ آن برای همه بشریت روشن و سیره ایشان کاملاً مبین بوده، پیامبر اکرم (ص) است؛ بنابراین تأسی به سیره پیامبر اکرم ضروری است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه یکی از این موارد مسئله حجاب است، گفت: مسئله حجاب یکی از مواردی است که خداوند متعال بر آن تاکید داشته و توسط مجتهدین و عالمان دینی نیز اهمیت آن تبیین شده است، بنابراین کسی که مسئله حجاب را نپذیرد رَد بر حکم الهی انجام داده است.

وی ادامه داد: نفر دوم فردی است که رد بر امام ولایت کند، بنابراین هنگامی که امام جامعه دستوری را صادر می‌کند، نباید به ایشان دروغ بست و یا فرمایشات ایشان را بر زمین گذاشت.

مدرسی عنوان کرد: نفر سوم نیز کسی است که حق انسانی را حبس کند و حق‌الناس را نپردازد که در این زمینه تاکید خداوند و ائمه اطهار در آیات و روایات دیده می‌شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس بیان کرد: دفاع مقدس گرچه خسارت‌های فروانی برای کشور داشت و هر شهید نیز یک سرمایه بزرگ و ارزشمند برای کشور و جامعه بود که متاسفانه این ارزش‌ها از دستمان رفتند، در کنار تمام این خسارت‌ها نیز دستاوردهای ارزشمندی برای کشور داشت که به این دستاوردها نیز امروز نیز نیاز داریم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: تربیت نسل جوان، شکوفایی ظرفیت‌های نهفته در کشور، ایجاد بازدارندگی دفاعی، ارائه نسخه اطمینان‌بخش برای اداره کشور مبنی بر ظرفیت‌های درون کشور چرا که ملت ایران پس از دفاع مقدس به خود متکی شدند و توانستیم نیز کشور را به خوبی اداره کنیم.

وی افزود: با توجه به آرایش تمام عیار دشمن در عرصه‌های مختلف به ویژه در جنگ نرم علیه کشور ایران، شرایط امروز نیز مشابه شرایط زمان دفاع مقدس است و باید از دستاوردهای دانشگاهی همچون دفاع مقدس استفاده کرد.

مدرسی با اشاره به فرا رسیدن میلاد پیامبر اکرم (ص) و ضرورت شادی در ایام مبارک همچون ولادت‌ها تصریح کرد: آفت‌های اخلاقی همچون سوءخلق در خانواده، آفت‌های عملی و آفت‌های اقتصادی همچون ناداری و بدتر از ان احساس فقر است که باعث می‌شود تا انسان در ایامی که شادی با خود به همراه دارد احساس شادی نکند.

وی ادامه داد: حوادثی همچون حوادث طبیعی و اکتسابی نیز باعث می‌شود تا شادی در جامعه کمرنگ شود، آفت‌های خیالی و فرهنگی نسبت به آینده نیز شادی را از زندگی انسان سلب می‌کند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به قرارگیری در آستانه بازگشایی مدارس تاکید کرد: توصیه من به خانواده‌ها و والدین این است که فرزندان خود را به هر مدرسه‌ای نفرستند و هر هدف و فرهنگی را برای آنان ترویج ندهند.

وی در پایان به اتفاقات رخ داده در لبنان و چهره شیطانی رژیم صهیونیستی و دولت‌های غرب اشاره کرد.