اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اگر نمایندگان بتوانند اجازه فروش نفت را به صورت موردی از رئیس جمهور بگیرند، تمام پروژه‌های نیمه تمام در اردبیل تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با گرامی داشت ولادت حضرت محمد (س) و رئیس مذهب حضرت امام صادق (ع) اظهار کرد: ولادت عصاره کائنات و مفخر مخلوقات و صادق آل محمد را تبریک عرض می‌کنم در این مناسبت‌ها به همدیگر تبریک می‌گوئیم معنای آن این است که از خداوند می‌خواهم برکتی از این ولادت به شما برسد اما وصول برکت با لفظ «اضعف الوجودات» است مقدور نیست باید آستین بالا زد و سنخیت درست کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این مناسبت‌ها شایسته است یک وصف معصوم را گرفته و روی آن کار کنیم رسول خدا (ص) در چهل سال یک دروغ نگفت و به محمد امین مشهور شد پس امروز تصمیم بگیریم در صدق و امانت داری به حضرت شباهت برسانیم.

امام جمعه اردبیل با گرامی داشت هفته دفاع دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم و برای شهدا علو درجات از حضرت حق مسالت داریم و با آنها پیمان می‌بندیم که پرچم آنها را که پرچم عزت و اقتدار ایران عزیز است زمین نگذاریم.

آیت الله عاملی بیان کرد: در جنگ تحمیلی ۲۲۰ هزار نفر از بهترین جوانان این کشور را از دست دادیم یعنی کشور از ۲۲۰ هزار نسل محروم شد و ما هزینه بسیار سنگینی برای عزت و اقتدار کشور پرداخت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: سیاست مداران ما توجه کنند که مسبب اصلی تمام این فاجعه‌ها آمریکا است یک روز بعد از ورود رامسفلد وزیر دفاع وقت آمریکا به عراق جنگ تحمیلی شروع شد حمله صدام به ایران و همچنین حمله صدام به کویت همه با چراغ سبز و بلکه با دستور آمریکا بود.

دولت در تکمیل ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه در اردبیل کوتاهی نکند

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تصادفات اخیر در جاده مغان تصریح کرد: جاده مغان دوباره فاجعه آفرید در عرض یک ماه چند خانواده داغدار شد از یک خانواده ۴ نفر فوت و یک طفل بدون خانواده ماند.

آیت الله عاملی ادامه داد: این برای ما بسیار سخت است طلب پیمانکاران اگر داده نشود امیدی به پیشرفت کار نیست یک پیمانکار خارجی با سابقه و مقتدر می‌گوید اگر نفت به ما داده شود هم جاده مغان، هم راه آهن مغان، هم انتقال آب شرب از خزر، هم جاده مواصلاتی جنوب استان و هم هزاران مسکن ملی را بدون پول و فقط با تحویل نفت در اسرع وقت انجام می‌دهیم.

وی گفت: دولت ایران در گذشته با نفت پیمانکاران را در پروژه‌های بسیار بزرگ فعال کرده بود که بعداً ممنوع شد و اگر نمایندگان اردبیل در مجلس اجازه فروش نفت را به صورت موردی از رئیس جمهور اخذ کنند تمام پروژه‌ها به اتمام می‌رسد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل بالاترین رأی را به دکتر پزشکیان داده است، اظهار کرد: طبعاً انتظار از ایشان انتظار خاصی است اگر با فروش نفت موافقت نمی‌شود و تأمین هزینه ۱۸۰ کیلومتر جاده استاندارد آنچنان برای دولت سخت نخواهد بود.

تمام شهرهای مرزی اردبیل از مزایای منطقه آزاد بهره مند می‌شود

آیت الله عاملی افزود: تمام شهرهای مرزی استان حق دارند از مزایای منطقه آزاد برخوردار باشند. گرمی مشکین شهر نمین پارس آباد واصلاندوز در منطقه اصلاندوز ۶ هزار هکتار زمین که منطقه آزاد ارس می‌خواست تصرف کند باید به منطقه آزاد استان ملحق شود.

وی با بیان اینکه تاکنون در بیله سوار ۸۰ هکتار زمین تملک شده است، خاطرنشان کرد: در حالی که هزاران هکتار لازم است بنابراین باید به طرف پارس آباد و گرمی توسعه یابد این نکات حتماً مد نظر نمایندگان و مدیریت ارشد استان و مسئولین کشوری مناطق آزاد قرار گیرد.

طوفان الاقصی بی آبرویی بزرگی را به آمریکا تحمیل کرد

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها با تاکید بر اینکه از اول طوفان الاقصی اسرائیل، اروپا و آمریکا بدترین بی‌آبرویی و افتضاح را متحمل شده‌اند، خاطرنشان کرد: کاری که این هفته اسرائیل در لبنان انجام داد بدترین ضربه به حیثیت این سه قطب شرارت دنیا بود.

آیت الله عاملی بیان کرد: برای طوفان الاقصی و برای جبهه مقاومت اگر هیچ اثری مترتب نشود جز این افتضاحات، واقعاً کافی است و ارزش دارد این سه قطب شرارت صورت تمام جنایت کاران بزرگ تاریخ را سفید کردند.

خطیب جمعه اردبیل گفت: حادثه لبنان چهره شوم و خبیث اسرائیل را هرچه بیشتر آشکار ساخت و معلوم شد این رژیم سفاک به هیچ قانونی و حرمتی و شرفی احترام قائل نیست و از یک پشتیبانی بسیار قوی در هتک حرمت به قوانین بین‌المللی برخوردار است و برای بقا خود حاضر است کل اهل دنیا را با فجیع‌ترین شکل به قتل برساند و آه هم نکشد.

آیت الله عاملی اضافه کرد: اسرائیل تماماً حاکمیت‌های ملی را نقض می‌کند و هیچ ابایی و ترسی از آن ندارد چون به حق وتوی آمریکا اطمینان دارد آن زمان که آمریکا اعلام کرد که دولت‌ها و ملت‌ها باید از این به بعد از حاکمیت ملی خداحافظی کنند و دنیا مثل قطاری است که ما مسیر آن را تعیین می‌کنیم کسی باور نمی‌کرد که آمریکا این ایده خود را در بدترین شکل خود و با کشتار هزاران انسان بی‌گناه عملیاتی بکند.

وی افزود: ورود آمریکا به عراق نقض حاکمیت ملی عراق بود حمله به لیبی، حمله به یمن، حمله به سوریه همه این‌ها نقض حاکمیت ملی است ترور هنیه در ایران نقض حاکمیت ملی بود و حالا حادثه اخیر در لبنان بالاترین نقض حاکمیت ملی است چون اسرائیل وارد یک کشور شده و آنجا را مورد حمله قرار داده است حمله هم کورکورانه است یعنی هم عموم مردم و هم حزب‌الله را مورد حمله قرار داده است.

اسرائیل با حمایت آمریکا به حیات خود ادامه می‌دهد

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: هر روز که می‌گذرد اسرائیل هرچه بیشتر آبروی آمریکا و اروپا را می‌ریزد چون تمام جنایات این جرثومه فساد و خون ریزی به پای آمریکا و اروپا نوشته می‌شود چون اسرائیل با حمایت آنها روی پای خود ایستاده است با این همه جنایاتی که اسرائیل این روزها انجام داد آمریکا دیروز اعلام کرد کاملاً از اسرائیل در برابر مخالفینش حمایت می‌کند تا این لحظه آمریکا حاضر نشده اقدام تروریستی اسرائیل در لبنان و یا ترور هنیه را در خاک ایران محکوم کند و این شنیع‌ترین ضربه بر پیکره حقوق بشر و استقلال دولت‌ها و ملت‌هاست.

آیت الله عاملی اظهار کرد: حادثه لبنان ثابت کرد که از این به بعد پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی در جنگ‌ها حرف اول و حرف اصلی را خواهد زد منطقه تدریجاً از سلاح‌های سنتی خارج و به طرف سلاح‌های جدید از نوع هوش مصنوعی، سایبری و سامانه‌های خاص الکترونیکی خواهد رفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اخیراً ناو هواپیمابر آمریکا موسوم به» روزولت» که بعد از ترور هنیه وارد منطقه شده بود از خاورمیانه خارج شد هیچکس علت آن را نفهمید چون جنگ و تنش شدیدتر شده بود و طبعاً نباید خارج می‌شد حالا معلوم شد که چرا این ناو عظیم الجثه از منطقه خارج شده چون آمریکا مجرم اصلی در این فاجعه است و ممکن بود شش هزار نفر کشته شود ترسیده که بعد از این فاجعه جنگ فراگیر منطقه را بگیرد و لذا از منطقه دور شده است.

آیت الله عاملی گفت: بعد از حادثه شنیع لبنان در کانال‌های اسرائیلی مخصوصاً کانال ۱۴ که مال خود نتانیاهوست جشن مفصلی گرفته‌اند یعنی برای بدترین کار تروریستی را جشن گرفته‌اند و حلوا پخش می‌کنند همه ژنرال‌ها و رجال سیاسی اسرائیل در این جشن قدرت اسرائیل را مدح می‌کنند یکی از آن اشرار درجه یک که جزو احزاب دست راستی اسرائیل است به نام «غادی طاوب» مطلب بسیار سنگینی را بر زبان آورده است او می‌گوید ما کاری کردیم که نسل لبنانی‌ها قطع شود اشاره است به اینکه یا مواد عقیم کننده در ضمن مواد منفجره و یا اینکه اشاره است به نوع زخم در بدن و این هم جنایتی استثنایی است و هم نهایت اهانت و بی‌حیایی است آیا این اهانت سران کشورهای اسلامی و عربی را بیدار نمی‌کند. این رژیم در حق مسلمان‌ها به هر جنایتی دست می‌زند قبلاً اردنی‌ها را با آب آلوده مسموم کرده بود.

وی ادامه داد: من در اینجا فرصت را غنیمت می‌دانم و به اهالی آذربایجان که دولت آنها دو لنگه در کشور را به اسرائیل باز کرده می‌گویم مبادا از خوردنی‌هایی که در اسرائیل استحصال شده استفاده کنید بیماران آذری مبادا مبادا برای معالجه به اسرائیل اعزام شوند آنها یک ابتلایی در بدن شما درست می‌کنند که چند سال دیگر معلوم می‌شود.

سیدحسن نصرالله حجت را بر اسرائیل تمام کرد

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه صلابت سید حسن نصرالله در خطابه خود در روز گذشته نتیجه خوبی داد گفت: به محض اتمام سخنرانی، آمریکا اعلام کرد جنگ از غزه فراتر نخواهد رفت و اسرائیل به لبنان ورود نخواهد کرد

آیت الله عاملی ادامه داد: سید حسن نصرالله با یک جمله برای نتانیاهو آتش سوزان درست کرد او اعلام کرد که صهیونیست‌هایی که از شمال اسرائیل فرار کرده‌اند هیچ وقت به شهرک‌ها بر نخواهند گشت مگر اینکه جنگ در غزه تمام شود و اسرائیل از غزه بیرون برود این سخن برای نتانیاهو بسیار سنگین است چون اولاً در غزه دستاورد ندارد و می‌خواهد اعاده سکان شمال اسرائیل را برای خود دستاورد کند ثانیاً با فرار صهیونیست‌ها و شهرک نشین ها از شمال اسرائیل هزینه بسیار سنگینی برای اسرائیل درست شده است اداره آوارگان برای اسرائیل کمرشکن است.

وی اظهار کرد: با صلابت حزب الله آمریکا به اسرائیل پیشنهاد کرد که برای پایان یافتن حملات حزب الله مرز لبنان و اسرائیل تغییر پیدا کند و اسرائیل تمام اراضی اشغال شده را باید به لبنان برگرداند این نشان می‌دهد که زبان آمریکا و اسرائیل فقط قدرت و قوه قهریه است. این پیشنهاد آمریکا جایگاه و مکانت بسیار بزرگی برای حزب الله در میان ملت لبنان درست کرده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: می‌گویند هدف اسرائیل از حمله تروریستی به لبنان و همچنین هدف اسرائیل از ترور هنیه در ایران شعله ور ساختن یک جنگ بزرگ در منطقه است تا اسرائیل در ضمن جنگ فراگیر از مهلکه جان سالم به در ببرد ولی این جنگ اتفاق نخواهد افتاد و خواب اسرائیل تعبیر نخواهد شد و فقط برای افساد تلاش خواهند کرد.