همدان ـ امام جمعه همدان گفت:نیازمند توجه به کیفیت آموزش‌ها در مدارس دولتی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته همدان در جمع نمازگزاران در حسینیه امام خمینی (ره) با بیان اینکه در هفته وحدت، باید مسئله وحدت در جامعه اسلامی و وفاق در بین مسئولان که شعار دولت است، مد نظر باشد، گفت: در روایتی از پیامبر (ص) آمده که مدارا کردن و کنار گذاشتن تفرقه و وحدت در جامعه بالاتر از نمازهای مستحبی است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه فلسفه نماز جمعه و نماز جماعت‌ها، ایجاد وحدت و وفاق در جامعه است، افزود: وحدت یک شعار دینی و راهبرد و اساس در اسلام است.

وی عنوان کرد: امامین انقلاب تلاش بسیاری برای احیا وحدت بین شیعه و سنی انجام دادند.

شعبانی با بیان اینکه معیار وحدت و وفاق باید مبتنی بر مشترکات باشد، گفت: امام علی (ع) که برای وحدت در جامعه بسیار تلاش کردند، اما در برابر کسانی که عهد شکنی کردند ایستادند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه ما با برداران اهل سنت اشتراکات بسیاری داریم، اظهار کرد: در جنگ صفین چندین هزار نفر از لشکر امیرالمومنین (ع) از برداران اهل سنت بودند.

وی افزود: امروز در جامعه اسلامی باید به تعالیم امام علی (ع) برگردیم.

امام جمعه همدان تاکید کرد: هر کس حرف از تفرقه و مشرک بودن فرقه دیگر بزند، برخلاف تعالیم دینی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری (مدظله) فرمودند، هویت کشورهای اسلامی با اعتقادات شکل می‌گیرد، پیامبر، قبله و حج واحد مشترکاتی است که باید به آن توجه شود.

شعبانی اظهارکرد: در عرصه سیاسی و وفاق نیز باید به مشترکات توجه شود. وفاق در جایی است که قانون اساس، ولایت و هدف‌های مقدس را قبول داشته باشند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه چگونه می‌شود با کسی که دین و نظام اسلامی را قبول ندارد، وفاق کرد؟ ادامه داد: برخی افرادی که امام علی (ع) را قبول نداشتند، حضرت با آنها نجنگید، حقوق شهروندی آنها را قطع نکرد اما به آنها مسئولیت نداد.

وی در ادامه تصریح کرد: دادن مسئولیت به افراد دارای شرایطی است که باید فرد آن را دارا باشد، خصوصاً در عرصه نظام تعلیم و تربیت که اهمیت زیادی دارد.

شعبانی با اشاره به اینکه اساتید و معلمان باید معتقد به هنجارهای دینی باشند، گفت: دانشگاه و مدارس منابع انسانی کشور را تربیت می‌کنند.

وی افزود: شرط آنکه دانشگاه، اسلامی شود این است که مسئول آن خود معتقد به اسلام باشد.

امام جمعه همدان تاکید کرد: اگر متولیان نظام تعلیم و تربیت معتقد به اهداف الهی و اسلامی نباشد، دچار استحاله فرهنگی ریشه‌دار می‌شویم.

وی ادامه داد: در کنار توجه به نیازهای معلمان و جامعه فرهنگی لازم است در عرصه تأمین معلم در استان نیز اقدامات لازم تدبیر شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه نیازمند توجه به کیفیت آموزش‌ها در مدارس دولتی هستیم، گفت: در مدارس دولتی باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که در سال‌های آینده جز نفرات اول کنکور باشند.

وی افزود: علاوه بر تأمین معلم و سخت افزارها و ایجاد فضای با نشاط در مدارس، نحوه تعلیم و تربیت نیز مهم است.

امام جمعه همدان اظهار کرد: جنایت جدید رژیم صهیونیستی در لبنان نشان داد که باید از تولیدات داخلی حمایت بیشتری شود.

وی در پایان افزود: دشمن به دنبال ایجاد اختلاف داخلی در لبنان بود، اما بار دیگر با شکست روبرو شد و وحدت ملی در لبنان شکل گرفت.