اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نظام جمهوری اسلامی امانت نسل های آتی جامعه است و انتظار است با وحدت از اقتدار کشور حفاظت و پاسداری کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، پیش از ظهر شنبه در آئین رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به تقارن هفته وحدت و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: وحدت و دفاع مقدس، عامل اقتدار، سربلندی و افتخار جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) تصریح کرد: اگر در عالم اسلام، وحدت برقرار شود، به طور حتم اسرائیل جنایتکار نمی‌تواند به این آسانی قتل و کشتار به راه بیندازد و جنگ‌های الکتریکی تروریستی را انجام دهد.

امام جمعه اراک با تاکید بر ضرورت وحدت در کشورهای قدرتمند منطقه گفت: کشورهای پاکستان، عربستان، مصر و ترکیه، کشورهای تاریخی و باعظمتی هستند و چنانچه با جمهوری اسلامی دست به دست هم دهند، می‌توانند اسرائیل را تحریم و از بین ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه جنایت‌های اخیر اسرائیل در لبنان به کمک آمریکا و کشورهای غربی صورت گرفته است افزود: غیورمردان یمن با وجود تمام محدودیت‌ها، موشک‌های خود را از فاصله ۲ هزار کیلومتری به قلب تل آویو روانه کردند.

وی تصریح کرد: اکنون حزب الله چنان عظمت و اقتداری دست پیدا کرده که سیلی‌های محکمی به صهیونیست‌ها می‌زند و با وجود آنکه اسرائیلی‌ها بزرگترین جنایت را علیه حزب الله رقم زدند اما حزب الله دیروز بیش از ۳۰۰ موشک به سمت اسرائیل روانه کرد.

امام جمعه اراک ادامه داد: امروزه مناطق شمالی اسرائیل که جایگاه امنی برای اسرائیلی‌ها بود، به مناطقی نا امن برای آنها تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه علت پیروزی در دفاع مقدس پشتیبانی امام و ملت از یکدیگر بود گفت: کارنامه دفاع مقدس، ملت و نیروهای مسلح بسیار درخشان است.

قدرت نظامی، موشکی و مهندسی ایران با گذشته قابل قیاس نیست

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه اگر قدرت کنونی در گذشته وجود داشت، بحرین از ایران جدا نمی‌شد تصریح کرد: امروزه قدرت نظامی، موشکی، هوافضا و مهندسی ایران با گذشته به هیچ‌وجه قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: حکومت‌های گذشته تنها به دنبال فحشاء و بی بند و باری بودند اما با ورود امام، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در جهان مطرح و برتر است.

دری نجف آبادی اضافه کرد: هیچ سرمایه‌ای از لحاظ شایستگی، مهارت و فداکاری بالاتر از نیروهای مسلح وجود ندارد و اوج اقتدار صنایع دفاعی و موشکی کنونی نظام به برکت انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به پشتیبانی دنیای غرب از صهیونیست‌ها گفت: مرکز جهانی اسلامی هامبورگ که مربوط به ۷۰ سال قبل است، توسط آلمان‌ها بسته شد اما هزاران مسلمان به این مرکز، دل بسته بودند چون آلمان‌ها از اسرائیل حمایت می‌کنند، این مرکز را تعطیل کردند.

امام جمعه اراک با اشاره به پس گرفتن مدال پارالمپیک قهرمان ایران توسط فرانسوی‌ها اظهار کرد: اسرائیل برای اهداف غربی‌ها تشکیل شده است و دشمنان با همکاری یکدیگر و با موشک‌های آمریکا، کودکان را در غزه و لبنان می‌کشند.

وی با اشاره به اینکه در برابر دشمنان راهی جز قدرت و اقتدار و عزت نداریم، افزود: روز گذشته یکی از فرماندهان ارشد حزب الله توسط جنایتکاران به شهادت رسید ولی حزب الله همچنان مقتدر ایستاده است و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، نیروهای مسلح، تفاهم و تعامل ملی و همکاری با کشورهای اسلامی عامل اقتدار ماست.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: توسعه هوش مصنوعی، علم کوانتوم و صنایع الکترونیکی ضرورت دارد، زمانی که دشمنان ما تمام مقررات بین المللی را کنار می‌گذارند و دست به هر جنایتی می‌زنند باید اقتدار داشته باشیم.

وی بر لزوم برنامه ریزی مدون برای سال‌های آینده، نظام جمهوری اسلامی گفت: خواستن، توانستن است و برای پیروزی باید اراده‌داشته باشیم چرا که همین اراده‌ها بود که خرمشهرها را آزاد کرد و با ۳ هزار نیرو، ۱۹ هزار اسیر از عراقی‌ها پس گرفتیم.

وی ادامه داد: هفته دفاع مقدس فرصتی برای مرور بر گذشته و ما می‌توانیم و خواستن توانستن است، امروز اراده‌ها فرماندهی می‌کنند، اراده‌ها توانستند مانند امام راحل، شهید سلیمانی‌ها و سید حسن نصرالله‌ها را بسازند.

آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: شجره طیبه انقلاب ارتش، نیروهای مسلح، دستگاه‌های امنیتی است و باید دست به دست هم دهیم و پشت دشمن را به خاک بنشانیم و پیروزی جبهه مقاومت و ایران اسلامی را رقم بزنیم.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی امانت نسل‌های آتی جامعه است و انتظار است با وحدت از اقتدار آن حفاظت و پاسداری کنیم.