سخنگوی جبهه پایداری، گفت: انتصاب‌های مخالف وفاق ملی در دولت اصلاح شود؛ پزشکیان بداند انقلاب قابل عبور نیست.

مجید متقی فر سخنگوی جبهه پایداری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در واکنش به انتصابات دولت که بعضاً از میان افرادی با سابقه جرائم امنیتی است، گفت: این انتصاب‌ها را به مصلحت خود آقای پزشکیان نمی‌دانیم، چرا که او به مردم وعده‌هایی داده و باید نسبت به آنها متعهد باشد. یکی از این وعده‌ها موضوع وفاق ملی است که خیلی راجع به آن صحبت می‌کنند؛ وفاق به معنی حضور همه مردم و همه گفتمان‌های معتقد به نظام است ولی متاسفانه این امر رعایت نمی‌شود.

وی ادامه داد: پُر واضح است در فتنه‌هایی که بر علیه نظام طراحی شده بود، فتنه‌گران مردم را آزرده‌اند. امیدوارم ایشان توجه داشته باشند افرادی که برخلاف اراده ملت، شورشی را راه انداخته‌اند و مرتکب جرایمی شده‌اند که در دادگاه‌های صالحه محکومیت قانونی دارند، وقتی در دولت منصوب می‌شوند، رویکرد عدالت خواهی و قانون گرایی رئیس جمهور را زیر سوال می‌برند. این رویکرد با شعار وفاق ملی هماهنگ نیست.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه امیدوارم رئیس جمهور این رویه را اصلاح کند، تصریح کرد: مدیران انتصابی در عرصه‌های فرهنگی عموماً از اصحاب فتنه به کار گرفته شده‌اند. این افراد برخلاف خواست ملت رفتار کردند و رئیس جمهور نباید اراده ملت را نادیده بگیرد. بالاخره فتنه ۸۸ و فتنه ۱۴۰۱، موجب شهادت حافظان امنیت اعم از نیروهای انتظامی، امنیتی و بسیج شد. افرادی که از این فتنه‌ها حمایت کردند نباید در این مسئولیت‌ها به خصوص در حوزه فرهنگی به کار گرفته شوند.

پزشکیان برای تحقق وفاق صداقت داشته باشد

متقی‌فر با طرح این موضوع که فتنه‌گران حرمت قانون را شکسته‌اند، گفت: تا زمانی که قانونی بر کشور حاکم است باید به آن احترام بگذاریم و اگر اشکال دارد در صدد اصلاح و رفع آن باشیم. اما قانون شکنی و حرمت شکنان قانون و همین طور توهین کنندگان به فرهنگ دینی و ملی، نباید توسط آقای پزشکیان تشویق شوند و اگر ایشان می‌خواهد وفاقی اتفاق بیفتد باید صداقت نه فقط در گفتار بلکه در تصمیم‌هایشان نیز دیده شود.

وی همچنین افزود: با انتصاب‌هایی که در دولت اتفاق می‌افتد کمتر شاهد این هستیم که شعار قانون گرایی و وفاق ملی عملی شود. این فتنه‌گران دل خانواده شهدا را خون کرده‌اند، کسانی را که تاکنون با فداکاری، نظام را حفظ کرده‌اند. آنان جزو بهترین نیروها هستند و در دولت و نظام بیشترین کارایی دارند و فدایی نظام هستند، نمی‌توان آنها را نادیده گرفت و بگوییم این‌ها جزو ملت نیستند. ولی برخی از افرادی که در فتنه سال های ۱۳۸۸ و ۱۴۰۱ نا امنی ایجاد کرده‌اند و با همراهی افراد تجزیه طلب، سلطنت طلب و آدمکش به دنبال سرنگونی نظام بودند و یا حامیان آنان، -ظاهرا فقط آنها-ملت محسوب می‌شوند.

سخنگوی جبهه پایداری با طرح این موضوع که هیچگاه رئیس جمهور اعلام نکرده بود که از فتنه‌گران و یا حامیان آنها حمایت خواهد کرد و چنین وعده‌ای هم نداده بود، افزود: برخی از افرادی که هم اکنون در دولت منصوب شده‌اند و در جریان فتنه‌های رخ داده، همراه با فتنه گران بودند و هیچگاه هم از کار خود ابراز پشیمانی نکردند، هم اکنون به دنبال رفع حصر هستند. این یعنی اینکه سال ۸۸ فتنه‌ای رخ نداده، در حالی که رهبر نظام این طور عنوان کرده‌اند که از هر چیزی بگذرند از فتنه نمی‌گذرند و این افراد برانداز نظام بودند. آیا آقای پزشکیان واقعاً کسانی که به دنبال براندازی بودند را قبول دارد که بر سر کار بیایند؟!

رئیس جمهور نسبت به انتصاب‌های دولت منفعل است

متقی‌فر با طرح این پرسش که آیا آن ۱۶ میلیونی که به آقای پزشکیان رای داده‌اند موافق فتنه ۸۸ هستند، ادامه داد: بدون شک حمایت از فتنه، وعده رئیس جمهور نبوده، ولی حالا مشخص نیست چرا رئیس جمهور نسبت به این انتصاب‌ها عکس‌العمل نشان نمی‌دهد. بدیهی است اگر این رویه ادامه یابد اعتماد افرادی که به ایشان رای داده‌اند نیز مخدوش می‌شود. مگر آقای پزشکیان نگفت که به من بسیجی‌ها و پاسدارها هم رای داده‌اند. آیا نیروهای ارزشی، موافق فتنه‌های پیچ در پیچی هستند که فتنه‌گران می‌خواستند به واسطه آنها نظام را برگردانند؟!

متقی‌فر با یادآوری اینکه موفقیت رئیس جمهور را موفقیت همه می‌دانیم، تاکید کرد: رئیس جمهور محترم شایسته است درصدد اصلاح این انتصاب‌ها برآید. به ویژه در مناصب حساس اقتصادی و مراکزی که انتظار می‌رود در آنها تحول ایجاد شود، لازم است انسان‌های متعهد به اسلام و کارآمد منصوب شوند. همان طور که رهبر عزیز ما فرمودند، افرادی را به کار بگیرید که تا بُن دندان به نظام اسلامی معتقد باشند و کوچکترین زاویه‌ای با اسلام و انقلاب و نظام نداشته باشند؛ سوال مردم از رئیس جمهور اینست که آیا بعضی اصحاب فتنه و حامیان آنان که در دولت چهاردهم منصوب شده اند با نظام، زاویه ندارند؟!

باور نداریم پزشکیان همراه فتنه‌گران است

سخنگوی جبهه پایداری هم‌چنین عنوان کرد: نکته مهم این است که برخی از این فتنه‌گران و حامیان آنها اعلام می‌کنند که ما در گذشته راه را اشتباه رفته‌ایم و این بار، تاکتیک و شیوه کار خودمان را برای براندازی، تغییر می‌دهیم. ما باور نداریم که آقای پزشکیان همراه فتنه‌گران است اما گردآمدن این افراد در کنار ایشان در ذهن همگان ایجاد سوال می‌کند. بنابراین همان طور که مواضع رئیس جمهور در مورد مقاومت روشن و شفاف است بایسته است در رابطه با فتنه هم شفاف با مردم صحبت کنند و روشن نمایند کسی که محکوم فتنه بوده چرا در دولت ایشان مسئولیت گرفته است؟!

ساختارشکنان نباید مسئول دولتی شوند

متقی‌فر در بخشی از سخنانش با بیان اینکه انقلاب اسلامی قابل عبور نیست، عنوان کرد: آقای رئیس جمهور حتماً توجه دارند که نمی‌توان از انقلاب عبور کرد و امکان ندارد که مردم ایران از انقلاب اسلامی که دستاور گران بهای حضرت امام خمینی رحمت الله علیه است دست بکشند. ملت ایران با تمام وجود از میراث گران سنگ امام که جمهوری اسلامی است با همه شئون آن محافظت خواهند کرد.

وی ادامه داد: همان طور که در گذشته نیز مردم پشتیبانی خود را از اصول انقلاب ثابت کرده‌اند. مسلماً نظام ما به همین شکل موجود که حاصل رهنمودهای حضرت امام رحمت الله علیه است تا انقلاب حضرت ولی عصر تداوم خواهد یافت و ملت رویکرد قانون مداری و انقلابی را همواره حفظ خواهد کرد و هرگز حرکت انقلابی و جریان آن متوقف نخواهد شد. انقلابیون حقیقتاً خواهان موفقیت آقای پزشکیان هستند ولی شرط موفقیت این نیست که کسانی که نظام را نفی می‌کردند در مقابل نظام ایستاده‌اند، حالا در کنار رئیس جمهور کار کنند.

متقی‌فر با یادآوری جایگاه رفیع شهدا گفت هم چنان یاد شهدا و حاج قاسم‌ها در این نظام زنده است و راهشان با قاطعیت و جدیت ادامه دارد. نباید فراموش کنیم که ما به شهدا متعهد هستیم و عمل به این تعهد باید در ادبیات سیاسی دولت پررنگ شود. مسلماً تقویت این امر به نفع دولت نیز هست چرا که در این صورت نیروی عظیم انقلابی پشت این دولت می‌آید.