اصفهان- نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدمت ۵۵ ساله شبکه فاضلاب شهری اصفهان گفت: بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب این شهر نیازمند توجه ویژه و همت مضاعف مسئولان است.

حامد یزدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به قدمت ۵۵ ساله شبکه فاضلاب شهر اصفهان، اظهار داشت: بازسازی این شبکه فرسوده از مطالبات اصلی مردم شهر اصفهان بوده و نیازمند توجه ویژه مسؤولان استانی و کشوری است.

وی ادامه داد: با توجه به ریزش‌های متعددی که در اثر فرسودگی شبکه فاضلاب در جای جای شهر اصفهان رخ داده است، از سال‌های قبل پیش بینی‌های لازم برای ترمیم این شبکه فرسوده انجام و از طریق مکاتبات با نهادهای مختلف از جمله وزارت کشور و معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست تأمین اعتبار برای این پروژه انجام شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: به موازات این اقدامات و با توجه به اعتبارات تخصیص داده شده، پروژه‌های متعددی از جمله اصلاح و بازسازی شبکه فاضلاب خیابان شهیدان کاظمی و پروین طی یکسال گذشته انجام شده اما تکافوی این حجم از فرسودگی شبکه را نداشته و گاهی این فروریزش‌ها زحماتی از قبیل پس‌زدگی فاضلاب در معابر شهری و زیرزمین‌های مسکونی ایجاد کرده که لازم است مسؤولان مربوطه همت مضاعفی را برای تخصیص اعتبار به این طرح بحرانی داشته باشند.

وی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته طی دو سال گذشته، اعتباری در حدود ۲ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۵۶ و مشارکت بانک‌ها برای بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب شهر اصفهان تخصیص یافته و از چهار هزار کیلومتر شبکه فاضلاب شهر اصفهان، بازسازی ۳۰۰ کیلومتر به ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در این میان ۳۰ کیلومتر آن باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد اصلاح و بازسازی قرار گیرد.

یزدیان با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۱۳۵ کیلومتر احداث و توسعه، ۲۱ کیلومتر اصلاح و بازسازی و هشت کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب اجرا شده است، خاطرنشان کرد: همچنین مکاتبات متعددی از طریق مسؤولان استان با معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای تأمین ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل بودجه‌های مدیریت بحران کشور انجام شده ولی متأسفانه تاکنون به نتیجه نرسیده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به پس زدگی فاضلاب در محله هفتون اصفهان اشاره و اضافه کرد: برای رفع این مشکل آبفای استان اصفهان در ۲ منطقه بزرگراه آقابابائی و خیابان پروین بالغ بر یک کیلومتر اصلاح و بازسازی شبکه فاضلاب در قطرهای ۱۲۰۰ و ۵۰۰ میلی متر را با اعتباری بالغ بر ۶۶۰ میلیارد ریال در دستور کار خود قرار داده تا مشکل به وجود آمده در اسرع وقت مرتفع شود.