بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: طی پنج روز آینده، غبار محلی و در برخی ساعات وزش باد از پدیده‌های غالباً مورد انتظار خواهد بود.

طلیعه محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، به دلیل وزش باد نسبتاً شدید، تا ابتدای شب سواحل مرکزی استان متلاطم خواهد بود، همچنین از اواخر وقت سه‌شنبه تا ظهر پنجشنبه به دلیل وزش باد شدید شمال غربی، سواحل و فراساحل استان مواج پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: همچنین در سطح استان در پنج روز آینده، غبار محلی و در برخی ساعات وزش باد از پدیده‌های غالباً مورد انتظار خواهد بود و در بعدازظهرها نیز رشد ابر در نواحی کوهستانی دور از انتظار نیست.

وی گفت: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده صاف تا کمی ابری، گاهی غبار محلی، در برخی ساعات وزش باد خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی، با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و امروز طی ساعاتی از بعد از ظهر در سواحل مرکزی و جنوبی ۱۴ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

محمدی تصریح کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتی‌متر، امروز بعدازظهر تا ابتدای شب در سواحل و مرکزی و جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر خواهد بود.