ساری - فرمانده سپاه کربلا تقارن هفته دفاع مقدس و هفته وحدت را فرصتی برای تبیین و ترویج جامع ترین الگوی کارآمد اتحاد و انسجام ملی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پیام سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس آمده است: تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی، سرشار از افتخارات غرورآفرینی است که مردمان این سرزمین با غیرت و شجاعت خود برگ‌های زرینی را در این تاریخ به یادگار گذاشته‌اند. دورانی به نام دفاع مقدس، یادآور سالگرد مقاومت دلیرانه مردان و زنانی است که برای دفاع از ایمان و اعتقاد خویش تا پای جان ایستادگی کردند و همچون نگینی درخشان بر تارک انقلاب اسلامی نقش بستند.

در ادامه آورده شده است: هفته دفاع مقدس که با هفته وحدت مصادف شده است، فرصتی گران‌بها برای تبیین و ترویج جامع‌ترین الگوی کارآمد اتحاد و انسجام ملی، یعنی دوران طلایی دفاع مقدس است؛ دورانی که با خلق حماسه‌های بزرگ، توانست هیمنه پوشالی استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل را بشکند و در تاریخ جاودانه شود.

همچنین تصریح شده است: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، تمام قدرت نظامی و سیاسی آمریکا و مزدورانش، با حمایت از رژیم بعثی عراق، تلاش کردند نور انقلاب را در ایران خاموش کنند و جنگ تحمیلی را علیه نظام جمهوری اسلامی به راه انداختند. اما مقاومت و ایستادگی جانانه هشت ساله ملت ایران در برابر کفر جهانی، ایران اسلامی را به طلایه‌دار عزت، آزادگی و استقلال در چشم جهانیان بدل کرد.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه افزود: پیروزی‌های عظیم دفاع مقدس، حاصل ایمان به خداوند متعال، اعتماد و اتکا به نیروهای عظیم مردمی، وحدت، ولایتمداری و تبعیت محض از امام عظیم الشان، امید به آینده و روحیه خودباوری بود؛ پیروزی‌هایی که تحت هدایت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) رقم خورد و باعث شد فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس، امروز ایران اسلامی را به الگویی بی‌بدیل از مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی، حتی در میدان‌های سخت و جنگ‌های شناختی، تبدیل کند.

سردار مسلمی تاکید کرد: دفاع مقدس، گنجینه‌ای عظیم است که تجارب و دستاوردهای بی‌شمار آن، نه تنها در بالندگی و پیشرفت‌های چشمگیر کشور در عرصه‌های مختلف دفاعی، علمی، فرهنگی، اقتصادی و فناوری آشکار شده، بلکه جمهوری اسلامی ایران را به سطحی کم‌نظیر از امنیت پایدار و بازدارندگی در برابر دشمنان استکباری و صهیونیستی رسانده است. همچنین این دفاع، نماد بارز مقاومت و ایستادگی برای ملت‌های مظلوم منطقه به ویژه غزه و فلسطین اشغالی است.

وی با محکوم کردن جنایت رژیم غاصب صهیونیستی آورده است: اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی و حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا و کشورهای غربی مدعی حقوق بشر، در نسل‌کشی مردم بی‌دفاع غزه و کشتار مظلومان منطقه، نشان داد که جز با ایستادگی و مقاومت در برابر ظالمان جهان، نمی‌توان به استقلال، آزادی و عدالت دست یافت.

همچنین بیان کرد: از این‌رو، دفاع مقدس و میراث شهیدان والامقام، همواره راه اعتلای اسلام و مقاومت در برابر تمامی توطئه‌ها، تهدیدات و تحریم‌ها را به ملت‌های آزاده جهان نشان داده است؛ راهی که می‌توان از طریق آن پرچم عزت، سربلندی و اقتدار را برافراشت و برای تحقق عدالت و آزادگی، برگرفته از آموزه‌های ناب اسلام محمدی (ص)، گام‌های استواری برداشت.

در ادامه آمده است: بنابراین، باید هوشیار باشیم تا مسأله دفاع مقدس، که به‌فرموده امام خامنه‌ای عزیز، حیات کشور است، مورد غفلت یا تحریف دشمنان قرار نگیرد. چرا که ما «در مسیر فتح قله‌ها» هستیم و باید ابعاد و حقیقت دفاع مقدس، که فتح ارزش‌ها و مصداق بارز جنگ اراده‌ها بود، را برای نسل جوان تبیین کنیم.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی، به ویژه ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران و در رأس آنها سیدالشهدای جبهه مقاومت، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، و همچنین تبریک میلاد خجسته رحمة للعالمین، پیام‌آور عزت، رحمت و سعادت بشریت حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و هفته وحدت و میلاد مبارک امام جعفر صادق (علیه‌السلام) به مردم ولایتمدار و علوی‌تبار مازندران، تجدید بیعت خود را با فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) اعلام کرده و اطمینان می‌دهم که با اقتدا به شهدای والامقام، با صلابت و آمادگی روزافزون، برای حفظ و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی و مرزهای ایران اسلامی، تا پای جان ایستادگی خواهیم کرد و در راه اجرای فرامین مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی)، تلاش خواهیم کرد.