سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه براساس ماده ۴ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق، صنایع موظف به احداث نیروگاه برای تامین برق خود هستند، گفت:این موضوع در اولویت برنامه وزارت نیرو قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر،، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه بر اساس ماده ۴ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق، صنایع کشور موظف به احداث نیروگاه برای تأمین برق مورد نیاز خود هستند، تاکید کرد: این موضوع در اولویت برنامه‌های وزارت نیرو قرار دارد که با جدیت پیگیری می‌شود.

وی افزود: حدود ۲ هزار مگاوات از حداقل ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تکلیف شده صنایع بر اساس این قانون به شبکه سراسری متصل شده است.

وی مجموع نیروگاه‌های برنامه‌ریزی شده صنایع در ماده ۴ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق را ۱۰ هزار مگاوات عنوان کرد که تاکنون حدود ۲ هزار مگاوات آن به بهره‌برداری رسیده و انتظار می‌رود تا سال آینده ظرفیت نیروگاه‌های خود تأمین صنایع حداقل به ۳ هزار مگاوات بالغ شود.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه بقیه نیروگاه‌های برنامه‌ریزی شده نیز در دست اجرا قرار دارند، تاکید کرد: صنایعی که به احداث نیروگاه خود تأمین اقدام کنند، مشمول برنامه‌های مدیریت مصرف نمی‌شوند و به هیچ وجه برق تولیدی این واحدها به مصارف دیگر اختصاص نمی‌یابد.

وی توضیح داد: البته نیروگاه‌ها به دلایل فنی و بروز حوادث ممکن است محدودیت‌هایی را برای مصرف کنندگان خود ایجاد کنند که وزارت نیرو در حد مقدورات در این شرایط از طریق شبکه سراسری پشتیبانی می‌کند.

سخنگو صنعت برق در پایان اظهار کرد: برق بدون محدودیت در مورد خریداران برق از تابلوی سبز و همچنین تابلوی برق آزاد نیز صدق می‌کند.