انجمن علمی دفاع مقدس ایران در بیانیه‌ای هفته دفاع مقدس را فرصتی برای بازخوانی مقطع حساس تاریخ جنگ تحمیلی هشت ساله دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن علمی دفاع مقدس ایران به مناسبت هفته دفاع مقدس با صدور بیانیه‌ای هفته دفاع مقدس را زمان بازخوانی مقطع حساس تاریخ جنگ تحمیلی هشت ساله، از مکتب شهیدان برومند و جانبازان بزرگوار دانست.

مشروح متن این بیانیه را در ادامه می‌خوانید؛

در آخرین روز شهریور ماه سال ۱۳۵۹ وقتی رژیم اشغالگر عراق با پشتیبانی استکبار تصمیم به جداسازی خوزستان گرفت، در این اندیشه بود که با این حرکت فروپاشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی حتمی است . ولی مردم غیور ایران با تبعیت و پیروی از رهبر کبیر، ایستادگی، مقاومت و تقدیم شهدایی که بر مولای‌شان امام حسین (ع) اقتدا کردند، انقلاب استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای همیشه در تاریخ جاودان نمودند.

ایستادگی ملت شریف و شهید پرور ایران اسلامی در مقابل زیاده خواهی ها و تفرقه افکنی های استکبار جهانی به پشتوانه میراث گرانبهایی چون خون هزاران شهید گلگون کفن دوران دفاع مقدس است و به حمدالله مردم ایران در صحنه های مختلف با دلی سرشار از عشق و ایمان در مصاف با دشمنان قسم خورده، سربلندی میهن عزیزمان را رقم زده اند.

مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) می فرمایند: جنگ تحمیلی را دشمن برای خاموش کردن انقلاب به راه انداخت، اما همین جنگ تحمیلی باعث شعله‌ورتر شدن نیروی انقلاب و روحیه‌ انقلاب شد.

هفته دفاع مقدس فرصت گران‌بهایی برای اقشار مختلف مردم ایران مخصوصا جوانان و نوجوانان عزیز است تا ضمن بازخوانی مقطع حساس تاریخ جنگ تحمیلی هشت ساله، از مکتب شهیدان برومند و جانبازان بزرگوار، درس‌های الهام بخشی برای آینده کشور بیاموزند و جای تردید نیست که حماسه دفاع مقدس، چنان تصویری از غلبه ایمان، توکل و اعتقاد به نصرت الهی در برابر نیروهای استکباری به نمایش گذارد که حق طلبان و سلطه ستیزان عالم به تأسی از آن برخاستند و برگ های نوینی از دفتر مبارزه با نیروهای باطل و زورگو رقم زدند.

انجمن علمی دفاع مقدس ایران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای پرافتخار ۸ سال دفاع مقدس، اعلام می‌دارد؛ تلاش برای زنده نگه داشتن حماسه دفاع مقدس و پیشگیری از قرار گرفتن این فصل مهم و الهام بخش تاریخی در ورطه غفلت و فراموشی، را جزو رسالت های خطیر خود می داند که تحقق آن بهره‌مندی نسل‌های جوان امروز و فردای ایران اسلامی از برکات این حقیقت ناب و گنجینه ارزشمند را تضمین می‌کند.

انجمن علمی دفاع مقدس ایران مصمم است با اتکال به خداوند منان، عنایات حضرت حجت و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با همت جهادی و خالصانه کلیه اعضای حقیقی و حقوقی خویش بتواند در سنگر جهاد علمی و آموزشی، از خون شهیدان راه حق و حقیقت دفاع کند و در مسیر رشد، پیشرفت و تحقق اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام‌های مؤثر و اساسی بردارد.