تیم ملی فوتسال افغانستان به دنبال شکست در دیدار سوم خود در رقابت های جام جهانی، باید برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی منتظر نتایج دیگر گروه ها باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، دور سوم رقابت های جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال ازبکستان امروز شنبه ۳۱ شهریور در گروه C برگزار شد و تیم ملی فوتسال افغانستان برابر اوکراین شکست خورد تا صعود این تیم به مرحله یک هشتم نهایی به اما و اگر کشیده شود.

گروه C

در این دیدار، شاگردان مجید مرتضایی با نتیجه ۴ بر یک مغلوب حریف اروپایی خود شدند و در نهایت با کسب ۳ امتیاز و تفاضل گل ۲- در رده سوم گروه قرار گرفتند. با توجه به اینکه علاوه بر تیم های اول و دوم هر گروه، از بین ۶ تیم سوم هم ۴ تیم برتر جواز صعود به یک هشتم نهایی را کسب می کند تیم ملی فوتسال افغانستان همچنان باید منتظر نتایج گروه های E و F باشد.

تیم ملی فوتسال اوکراین هم با کسب ۶ امتیاز در رده دوم ایستاد.

در دیگر دیدار این گروه هم تیم ملی فوتسال آرژانتین به مصاف آنگولا رفت و با نتیجه ۹ بر ۵ به برتری رسید و با ۹ امتیاز صدرنشین گروه شد. آنگولا هم بدون امتیاز در رده چهارم ایستاد.

* آرژانتین ۹ - آنگولا ۵
* افغانستان یک - اوکراین ۴

گروه D

امروز همچنین دو دیدار هم از گروه D برگزار شد. تیم ملی فوتسال اسپانیا به مصاف لیبی رفت و با نتیجه پرگل ۸ بر صفر حریف خود را در هم کوبید.

تیم ملی فوتسال قزاقستان هم رو در روی نیوزلند قرار گرفت و موفق شد با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری برسد اما در نهایت، نتوانست تفاضل گل خود را به اسپانیا برساند تا اسپانیا صدرنشین شود و قزاق ها در رده دوم قرار بگیرند.

تیم ملی لیبی با ۳ امتیاز و نیوزلند هم بدون امتیاز سوم و چهارم شدند.

* قزاقستان ۱۰ - نیوزلند صفر
* اسپانیا ۸ - لیبی صفر

بررسی شرایط صعود تیم های سوم

روز گذشته، دیدارهای گروه های A و B به پایان رسید و در گروه A پاراگوئه و هلند به عنوان تیم های اول و دوم جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را کسب کردند. در این گروه کاستاریکا با ۴ امتیاز سوم شد.

در گروه B هم برزیل و تایلند اول و دوم شدند و کرواسی با ۳ امتیاز و تفاضل گل ۱- سوم شد.

اما دیدارهای گروه های E و F هم فردا برگزار خواهد شد تا تکلیف ۱۶ تیم صعود کننده مشخص شود. در گروه E تیم های پرتغال و مراکش به مصاف هم می روند. هر دو تیم صعود خود را به یک هشتم نهایی قطعی کرده اند و برای تعیین صدرنشین رقابت می کنند. اما تیم های تاجیکستان و پاناما که بدون امتیاز در رده های سوم و چهارم قرار دارند جدال سختی را برگزار خواهند کرد.

با توجه به تفاضل گل تاجیکستان، در صورتی که این تیم بتواند از سد پاناما عبور کند می تواند یکی از تیم های برتر سوم لقب بگیرد.

درگروه F هم که تیم ملی کشورمان حضور دارد، ایران و فرانسه برای تعیین صدرنشینی به مصاف هم می روند. گواتمالا و ونزوئلا هم با هم دیدار می کنند. در صورتی که هر کدام از این دو تیم بتوانند به اختلاف گل بالا به برتری برسد می تواند شانس صعود به مرحله بعد را داشته باشد.

جدول تیم های سوم در پایان دیدارهای امروز به شرح زیر است:

۱. کاستاریکا ۴ امتیاز تفاضل گل ۱-
۲. کرواسی ۳ امتیاز تفاضل گل ۱-
۳. افغانستان ۳ امتیاز تفاضل گل ۳-
۴. لیبی ۳ امتیاز تفاضل گل ۹-
۵. تاجیکستان صفر امتیاز تفاضل گل ۳-
۶. گواتمالا صفر امتیاز تفاضل گل ۸-