بندرعباس- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: پل تاریخی لاتیدان توسط انجمن خیرین میراث‌فرهنگی و مشارکت صنایع مستقر در هرمزگان مرمت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با همراهی احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم، بندر خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی و سید عبدالله هاشمی عضو انجمن خیرین میراث‌فرهنگی از پل تاریخی لاتیدان بازدید کردند.

محمد محسنی در این بازدید اظهار کرد: که در این بازدید مقرر شد این ابر پروژه مرمتی از طریق انجمن خیرین میراث‌فرهنگی و مشارکت صنایع مستقر در استان با نظر و پشتیبانی استاندار و مجمع نمایندگان و با محوریت اداره کل میراث‌فرهنگی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه پل لاتیدان مربوط به دوره صفویه است که با ۲۲۳ دهانه و بیش از هزار متر طول، طولانی‌ترین پل تاریخی ایران به‌شمار می‌رفته افزود: د رحال حاضر، ۲۳۰ متر از طول و ۳۰ دهانه از پل باقی مانده است.

محسنی اظهار کرد: پل لاتیدان نمادی از تاریخ، فرهنگ و هویت منطقه است که نیاز به نگهداری دارد تا به نسل‌های آینده منتقل شود. و مرمت این پل به منظور حفاظت از ارزش‌های تاریخی و معماری آن انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: با بازسازی و احیای این پل تاریخی، پتانسیل جذب گردشگران داخلی و خارجی به منطقه افزایش می‌یابد و پل لاتیدان با معماری خاص خود می‌تواند به یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم ایران تبدیل شود.

پل لاتیدان در شهرستان بندر خمیر روی رودخانه کل (کول) ایجاد شده و به‌شماره ۱۹۹۸ در فهرست آثار ملی به‌ثبت رسیده است.