بوشهر- در نخستین روز مهرماه و همزمان با آغاز تحصیلی جدید ۲۶۵ هزار دانش‌آموز وارد ۱۱ هزار کلاس درس در ۲ هزار مدرسه استان بوشهر می‌شوند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: اول مهرماه برای همه افراد روزی خاطره انگیز است؛ روزی که یک سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود و افراد برای کسب علم و دانش و تربیت و پرورش راهی کلاس‌های درس می‌شوند.

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، ۲ هزار مدرسه استان بوشهر نیز فعالیت خود را آغاز کردند و با برنامه‌ریزی صورت گرفته تلاش شده تا روند تعلیم و تربیت از نخستین روز سال تحصیلی جدید به شکل جدی آغاز شود.

مسئولان استان بوشهر به‌ویژه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس تلاش ویژه ای را داشته‌اند تا با تأمین نیازهای زیرساختی و تجهیزات و همچنین تأمین نیروی انسانی مورد نیاز، مدارس در روز اول مهر کمبودی نداشته باشند.

امسال ۲۶۵ هزار دانش‌آموز استان بوشهر وارد ۱۱ هزار کلاس درس می‌شوند تا با کسب دانش و تجربه بتوانند آینده ایران اسلامی را به شکل بهتری رقم بزنند.

تأمین معلم برای کلاس‌های درس

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تلاش گسترده‌ای صورت گرفته تا دانش‌آموزان و والدین بدون دغدغه سال تحصیلی جدید را در استان بوشهر آغاز کنند.

علی موحدی تعداد دانش‌آموزان استان بوشهر در سال جاری را ۲۶۵ هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: این تعداد دانش‌آموز سال تحصیلی جدید را در ۱۱ هزار کلاس درس در ۲ هزار مدرسه آغاز می‌کنند.

۱۵ هزار و ۵۰۰ فرهنگی در آموزش و پرورش استان فعالیت دارند که بیش از ۱۰ هزار نفر به عنوان معلم و دبیر در مدارس حضور دارند مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در سال تحصیلی جدید ۲۶ هزار دانش‌آموز کلاس اولی در هزار مدرسه مقطع ابتدایی روانه کلاس‌های درس خود می‌شوند.

وی از تأمین معلم برای همه مدارس استان خبر داد و بیان کرد: در زمینه تجهیز مدارس نیز اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته و امکانات مورد نیاز برای کلاس‌ها و مدارس تأمین شده است.

موحدی با اشاره به فعالیت ۵۰۰ مدرسه غیردولتی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: ۴۵ هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵ هزار و ۵۰۰ فرهنگی در آموزش و پرورش استان بیان کرد: از این تعداد، بیش از ۱۰ هزار نفر به عنوان معلم و دبیر در مدارس حضور و فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از جبران کمبود معلم مورد نیاز مدارس استان خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته نیروهای آموزشی و اداری مدارس استان بوشهر تأمین شده است.

تأمین تجهیزات مدارس

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور تأمین نیازهای مدارس در آستانه سال تحصیلی جدید هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تجهیزات در اختیار مدارس استان قرار گرفت.

ابراهیم احمدی با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان خاطرنشان کرد: در قالب این طرح بهسازی و شاداب‌سازی ۲ هزار کلاس درس استان بوشهر در دستور کار قرار گرفت و رنگ‌آمیزی، بهسازی، شاداب‌سازی، تعمیر سرویس‌های بهداشتی، میز، صندلی و دیگر وسایل انجام شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر با اشاره به افتتاح ۲۵ مدرسه جدید در استان بوشهر گفت: این مدارس با ۷۹ کلاس درس با مشارکت خیرین حقیقی و حقوقی ساخته شده است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی در ساخت ۲۵ مدرسه یاد شده گفت: ۵۶ درصد اعتبارات ساخت این مدارس با مشارکت خیرین حقیقی و حقوقی به میزان ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال تأمین شده است.

تعلیم و تربیت کار یک دستگاه نیست و نهادهای مختلف در این زمینه مسئولیت دارند و انتظار می‌رود که تا پایان سال تحصیلی همه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف پای کار آموزش و پرورش باشند و در کمک به بهبود روند تعلیم و تربیت کمک کنند تا دانش‌آموزان بتوانند بهتر از گذشته به تحصیل بپردازند.