اصفهان- سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ با حضور ۲۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرامرزی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان پیش از ظهر یکشنبه در آئین آغاز سال تحصیلی در دانشگاه‌های استان، اظهار داشت: سال تحصیلی جدید با حضور ۲۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان آغاز شده و از این تعداد ۳۰۰ دانشجوی جدید الورود امروز در دانشگاه اصفهان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ۱۸ هزار دانشجو در این دانشگاه در قالب ۴۰۰ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند، ابراز داشت: دانشگاه اصفهان ۱۰ خوابگاه با ظرفیت پذیرش چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو دارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه نام نویسی از دانشجویان برای اسکان در خوابگاه‌ها همچنان در جریان است، خاطرنشان کرد: سالن مطالعه مجهز، اینترنت پرسرعت، سالن ورزشی و اتاق تلویزیون بخشی از امکاناتی است که در خوابگاه‌های این دانشگاه برای دانشجویان فراهم شده است.

به گفته فرامرزی، دانشگاه اصفهان به عنوان یکی از ۱۰ دانشگاه برتر ایران، با ۷۲۲ عضو هیأت علمی، حدود یکهزار نفر دانشجوی بین المللی، در قالب ۱۶ دانشکده و ۵۵ گروه آموزشی و ۴۳۲ رشته تحصیلی و برنامه درسی، خدمات خود را به مجموعه دانشجویان در مقاطع مختلف ارائه می‌دهد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه افزود: دانشگاه اصفهان در سال جدید تحصیلی در چهار زمینه گردشگری، هوافضا، فیزیک ماده چگال و فیزیک اتمی مولکولی، گروه‌های تحصیلی جدید تشکیل داده است و در قالب این گروه‌ها برنامه تحصیلی جدید ارائه می‌شود.