همدان ـ نماینده ولی فقیه در استان همدان در مراسم آغاز سال تحصیلی در دبیرستان دولتی دخترانه نوردانش شهرک فرهنگیان، گفت: کار اصلی مجموعه آموزش و پرورش رشد علمی و توجه به مسئله تربیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر دوشنبه به همراه استاندار همدان و جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی استان، با حضور در دبیرستان دولتی دخترانه نوردانش در شهرک فرهنگیان، زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ را به صدا درآورد.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: کدام کشور را می‌توان نام برد که امثال بوعلی سیناها، خوجه نصیرها و حافظ و سعدی را در خود رشد داده باشد.

وی افزود: کدام کشور است که دانشمندانش این چنین سابقه روشن و تمدنی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: اگر امروز بشر پیشرفت و توسعه دارد، مدیون حرکت‌های گذشتگان است که بسیاری از آنها در این کشور بودند.

وی افزود: با وجود چنین تاریخی، اما در فضای مجازی واقعیت‌ها نوع دیگری برای جوانان ما القا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه فضای مجازی به شما اجازه نمی‌دهد واقعیت‌های رشد خودتان را به خوبی ببینید، اظهار کرد: دشمن در فضای مجازی تلاش می‌کند با برجسته کردن نقاط ضعف، اعتماد به نفس شما را پایین بیاورد

وی افزود: دانش‌آموزان ما امروز در همان مسیری قرار گرفته‌اند که گذشتگان و دانشمندان ما حضور داشتند.

شعبانی در ادامه اظهار کرد: دختر و پسر این کشور دارای توانایی‌های بالا و ظرفیت‌های فراوانی هستند که باید آن را در وجود خودتان کشف کنید.

وی با اشاره به اینکه مراقب باشید در مسیر کسب موفقیت‌ها، گرفتار حرف‌ها و حاشیه‌ها نشوید، گفت: دانش‌آموزان امروز آینده سازان این کشور هستند، مسئولان آینده و افرادی که کشور را باید به قله برسانند شما دانش‌آموزان هستید.

شعبانی افزود: با تقویت اعتماد به نفستان، بدانید که رشد، پیشرفت و ایجاد تمدن بزرگ اسلامی حق، توانایی و هنرمندی شماست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: با ارتقا کیفیت آموزشی در مدارس دولتی، باید در عرصه عدالت آموزشی قدم برداریم.

شعبانی خاطر نشان کرد: کار اصلی مجموعه آموزش و پرورش هم رشد علمی است و هم توجه به مسئله تربیت است.

وی با بیان اینکه نحوه درست درس خواندن را باید به دانش‌آموزان آموزش دهیم، گفت: درس خواندن یک تکنیک است و دانش‌آموزان باید با آن آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه امیدواریم در مدارس دولتی استان شاهد قبولی نفرات برتر کنکور در سال‌های آینده باشیم، گفت: انصاف و وجدان اقتضا می‌کنیم امروز از شهدا و مدافعان حرم و مدافعان امنیت یاد کنیم و قدردان آن‌ها باشیم.