چند هفته پیش از عملیات جدید حزب الله لبنان در هدف قرار دادن پایگاه صهیونیستی رامات دیوید،پهپاد هدهد حزب الله از این پایگاه تصویربرداری کرده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، حزب الله لبنان بامداد امروز یکشنبه به عنوان بخشی از پاسخ مقاومت به عملیات‌های تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان و شهادت فرماندهان ارشد یگان رضوان حزب‌الله در چند نوبت با حملات موشکی گسترده موشکی مناطق مختلف فلسطین اشغالی را بمباران کرد؛ یکی از اهداف مهم مبارزان حزب‌الله در این حمله پایگاه هوایی و مهم «رامات دیوید» رژیم صهیونیستی بود.

در بخشی از بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است که «در حمایت از مردم غزه و پشتیبانی از مقاومت سلحشور و شریف آن و در پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به لبنان، پایگاه هوایی و فرودگاه نظامی «رامات دیوید» را با ده‌ها موشک از نوع «فادی ۱» و «فادی ۲» مورد هدف قرار گرفت.»

حمله موشکی حزب‌الله به این پایگاه مهم و به‌شدت محافظت‌شدت رژیم از این نظر مهم است که در خردادماه امسال حزب‌الله لبنان اعلام کرد که پهپاد شناسایی «هدهد» حزب‌الله موفق شده با عبور از پدافند چند لایه رژیم به آسمان مناطق و پایگاه‌های مهم و امنیتی از جمله پایگاه هوایی «رامات دیوید» نفوذ کند و از مختصات و موقعیت آنها تصویربرداری کند و سالم به لبنان برگردد؛ در همان زمان شبکه «المیادین» گزارشی از از این عملیات نفوذ پهپادی منتشر کرده که در ادامه می‌آید.

«هدهد» چگونه اطلاعات پایگاه اسرائیل را برای موشک‌های حزب‌الله آشکار کرد؟

پهپاد هدهد اخیراً در عملیات نفوذ خود به آسمان سرزمین‌های اشغالی، برای اولین بار تصاویری از یک پایگاه حفاظت شده هوایی ارتش رژیم صهیونیستی را ضبط کرد.

حزب‌الله چند هفته پیش کلیپی ویدیوئی از تصاویر مربوط به عملیات شناسایی پهپاد هدهد بر فراز آسمان پایگاه نظامی «رامات دیوید» رژیم صهیونیستی را منتشر کرد.

پهپاد هدهد با پرواز در حریم هوایی فلسطین اشغالی ساعت‌ها به گشت‌زنی و رصد اطلاعاتی پرداخته و ضمن تصویربرداری از این پایگاه مهم هوایی به سلامت به لبنان بازگشت.

تصاویر هدهد از پایگاه رامات دیوید

بر اساس تصاویر موجود، این پایگاه دارای جنگنده‌ها و بالگردهای نظامی و بالگردهای ترابری و امدادی و همچنین بالگردهای جاسوسی دریایی و سامانه‌های مربوط به حملات سایبری و جنگ الکترونیک است که در عملیات موشکی اخیر حزب الله هدف حمله قرار گرفت.

کارشناسان نظامی در آن زمان گفته بودند که این برای اولین بار در تاریخ رژیم جعلی صهیونیستی است که تصاویر هوایی از یک پایگاه هوایی حفاظت شده نظامی این رژیم ضبط و مخابره شود.

بر اساس این گزارش پهپاد هدهد حزب‌الله در عملیات شناسایی و تصویربرداری خود موفق شد سامانه‌های راداری رژیم صهیونیستی و سیستم‌های رصد آنها را فریب داده و با تصاویری که ضبط کرده، سالم به پایگاه بازگردد.

منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در فضای مجازی انتشار این فیلم‌ها از سوی حزب‌الله لبنان را بسیار نگران کننده توصیف کرده بودند، امری که مشخص شد با رخدادهای اخیر در هدف قرار گرفته شدن این پایگاه، پر بیراه هم نبوده است.