سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز شاهد وزش باد و گرد و غبار در نقاط مختلف استان سمنان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز یکشنبه اکثر نقاط استان سمنان جوی آرام همراه با وزش باد و گرد و غبار را شاهد خواهد بود. غبار آلاینده‌ها به خصوص در غرب استان سمنان و شهرستان‌های سمنان و گرمسار، از دیگر پدیده‌هایی است که در روزهای آتی بر جو استان سمنان حاکم خواهد بود.

آلاینده‌ها همچنین از امروز به صورت محسوسی افزایش پیدا خواهند کرد. هم اکنون شاخص آلودگی هوا در مرکز استان سمنان ۶۹ و در گرمسار ۵۳ است که نشان می‌دهد ذرات آلوده کننده هوا و مضر برای انسان از میانگین متوسط و میزان هوای سالم بیشتر است.

به لحاظ آلودگی هوا شهرستان‌های سمنان و گرمسار و همچنین منطقه ایوانکی در منطقه متوسط اما قابل قبول قرار دارند اما امکان دارد با فعالیت کارخانه‌های آلاینده طی روزهای آتی و پدیده وارونگی هوا بازهم هوای استان به سمت آلودگی برود.

بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان سمنان امروز ۳۳ و ۲۱ درجه بالای صفر اعلام شده و پدیده خاص جوی در این شهرستان دیده نمی‌شود. امروز و فردا وزش باد در سمنان بین ۱۴ تا ۱۸ کیلومتر بر ساعت سرعت خواهد داشت.