مشهد- نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: نماز به عنوان محور اصلی تمام حرکت‌ها و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی می‌تواند ضامن اجرایی تمام موقعیت‌های برجسته دانش آموزان باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی آئین افتتاحیه طرح مدارس امین «نوع یک» دبیرستان دوره اول توحید ناحیه دو مشهد مقدس و زنگ نماز با بیان اینکه این برنامه، سنت بسیار ارزشمند و ارزنده‌ای است، اظهار کرد: نماز به عنوان محور اصلی تمام حرکت‌ها و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی می‌تواند ضامن اجرایی تمام فضائل و موقعیت‌های برجسته دانش آموزان در عرصه زندگی و ابتدای حرکت سرنوشت‌ساز آنان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه قرآن کریم در خصوص نماز همیشه به اقامه کردن و نه‌تنها قرائت نماز تأکید کرده است، افزود: منظور از اقامه نماز این است که نماز به عنوان یک پرچم و علم در عرصه رفتاری انسان نصب می‌شود و بندگی خداوند محور زندگی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال هیچ معصیت و گناهی را به جز ترک نماز به کفر نسبت نداده است، ادامه داد: زیرا کفر به معنای انکار خداوند در دو محور اعتقادی و رفتاری است، لذا در حوزه رفتاری نیز بندگی نکردن خداوند متعال کفر به حساب می‌آید.

علم الهدی ترک عامدانه نماز را در جریان رفتاری بندگی خداوند به منزله کفر معرفی کرد و گفت: نماز محور ایمان و بندگی خداست، اگر ما تنها نماز خواندیم و تلاشی برای اقامه کردن آن انجام ندادیم، عبادت ما بی‌نتیجه است؛ منظور از اقامه کردن نماز ترک هرچه خداوند آن را نهی کرده و عمل به هر آنچه خداوند آن را تکلیف کرده است، می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: اگر در دوران نوجوانی سعی کردید، بندگی خداوند متعال در زندگی شما پیاده شود و تمام اوامر الهی در سیستم و نظام زندگی شما از همین ابتدای عمر صورت گرفت، طبیعی است که شما توانستید نماز را اقامه کنید.

وی با تأکید بر نقش مربیان و معلمان در حوزه موضوعات پرورشی دانش آموزان ابراز کرد: این وضعیت که تنها دانش آموزان در عرصه علمی بدون محتوای دینی پرورش و رشد پیدا کنند، تربیتی بی‌نتیجه و بی‌ثمری خواهد بود؛ بنابراین با توجه به فرزانگی نسل نوجوان امروز که از استعداد و توانایی بیشتری در زمینه تعلیم و آموزش دیدن برخوردار هستند، شایسته است که محتوای دینی در کنار محتوای علمی قرار بگیرد تا شاهد رشد نسلی از انسان‌های آرمانی باشیم.

علم‌الهدی اضافه کرد: همچنین می‌توانیم بهتر در عرصه پیشرفت‌های علمی و بلندپروازی‌های آموزشی از این نسل بهره‌برداری کنیم، اگر محتوای علمی با مفاهیم دینی همراه باشد، رشد ارزشی بسیار خوبی را با خود به همراه دارد که می‌تواند برای جامعه و نظام اسلامی مثمر ثمر باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه به کمبود زیرساخت‌های نمازخانه‌ها در مدارس استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم هر چه زودتر این زیرساخت‌ها از قبیل فضای نمازخانه و تجهیزات لازم در مدارس فراهم شود.