رییس سازمان لیگ بسکتبال با تاکید بر اینکه حضور حداقل ۹ تیم در فصل جدید رقابت های لیگ برتر قطعی است، گفت که در نهایت تعداد شرکت کنندگان به ۱۱ تیم افزایش پیدا می کند.

میثم علیپور رئیس سازمان لیگ بسکتبال در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد شرایط تیم‌ها برای حضور در فصل جدید لیگ برتر باشگاه‌های کشور که با غیبت قدیمی‌ترین و پرافتخارترین تیم‌ها همراه خواهد بود، توضیح داد.

وی با تاکید بر اینکه تا به امروز که ۲۴ ساعت به زمان قرعه کشی لیگ برتر بسکتبال باقی مانده حضور ۹ تیم در این رقابت‌ها قطعی شده است، گفت: نفت آبادان، شهرداری گرگان، پتروشیمی بندرامام، طبیعت تهران، کاله مازندران، فولاد هرمزگان، آینده سازان، مهگل البرز و گلنور اصفهان تیم‌هایی هستند که برگزار کننده لیگ خواهند بود.

رئیس سازمان لیگ بسکتبال در مورد وضعیت دیگر تیم‌ها که پیش از این در لیگ برتر حضور داشتند اما برای فصل جدید تیمداری نخواهند کرد، خاطرنشان کرد: بعضاً شرایطی ایجاد می‌شود که دست ما نیست مانند انصراف تیم‌ها، برخی تیم‌ها توسط بخش خصوصی و هولدینگ مدیریت می‌شوند. مسؤولان شان یک سال تصمیم به حضور در مسابقات می‌گیرند و برای سال بعد همان افراد از تصمیم خود بر می‌گیرند و از تیمداری امتناع می‌کنند.

علیپور ادامه داد: تیم‌هایی مانند مهرام و لیموندیس با همین شرایط مواجه شدند. مهرام که سال گذشته به حضور در لیگ برتر ادامه داد و لیموندیس که برای نخستین وارد لیگ برتر شد اما هیچ یک از دو تیم در لیگ امسال حضور نخواهند داشت.

وی همچنین در رابطه با وضعیت ذوب آهن گفت: این تیم هم تا به این لحظه در فهرست شرکت کنندگان در لیگ امسال قرار ندارد. البته با توجه به قدمت و پیشینه ذوب آهن، پیگیری و رایزنی‌هایی برای بازگشت این تیم شده است که هنوز به نتیجه نرسیده است. در هر صورت اما تا عصر امروز پرونده ذوب آهن برای لیگ برتر امسال با حضور در مسابقات یا امتناع از حضور در آن بسته می‌شود.

رئیس سازمان لیگ بسکتبال افزود: علاوه بر ذوب آهن، یک تیم دیگر هم است که هنوز وضعیتش برای شرکت در مسابقات یا امتناع قطعی مشخص نیست. در مورد این تیم هم رایزنی‌هایی انجام شده و نتیجه آن در حال پیگیری است و نتیجه نهایت تا عصر امروز نهایی می‌شود.

به گفته علیپور، لیگ برتر بسکتبال در سال ۱۴۰۳ با توجه به اعلام قطعی ۹ تیم و بلاتکلیفی دو تیم دیگر، با حضور حداقل ۹ تیم و حداکثر ۱۱ تیم برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر مسائل مالی و انضباطی تیم‌ها برای شرکت در مسابقات گفت: ۹ تیمی که حضورشان در لیگ برتر قطعی است، ورودیه ۶۰۰ میلیون تومانی شأن را پرداخت کرده و بدهی دیگری هم به فدراسیون ندارند. در مورد دو تیم دیگر هم همین شرایط را مدنظر داریم. اینکه پرونده بدهی نداشته باشند و بتوانند پیش از قرعه کشی ورودیه لازم را واریز کنند.

رئیس سازمان لیگ بسکتبال تصریح کردک در صورتیکه ذوب آهن و دیگر تیم، حضورشان در فصل جدید لیگ برتر قطعی شود، پنجره نقل و انتقالات آنها باز می‌شود و طبق آنچه مقرر شده تا ۷ مهر یعنی پنج روز به زمان آغاز لیگ برتر می‌توانند در این زمینه اقدام لازم را داشته باشند.

عیلپور با یادآوری اینکه ۱۲ مهر به عنوان زمان مقرر برای آغاز لیگ برتر بسکتبال در سال جاری تعیین شده است، گفت: در هر شرایطی مسابقات را در این تاریخ آغاز می‌کنیم و زمان قرعه کشی روز دوشنبه هم تغییر نمی‌کند.