زنجان-مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: یک هزار و ۷۲۶ تن آرد طی ۶ ماه نخست امسال در میان روستاهای فاقد نانوایی استان توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ولی الله زمانی گفت: این میزان آرد در قالب ۴۳ هزار و ۱۵ کیسه ۴۰ کیلوگرمی در میان روستاهای فاقد واحد نانوایی استان توزیع شد.

وی با بیان اینکه آرد خام روستایی در ۲ مرحله ۶ ماهه اختصاص می‌یابد، اظهار داشت: تأمین و توزیع آرد خام روستایی برای حدود ۲۸۹ روستای فاقد نانوایی با جمعیت ۱۰ هزار و ۲۵ نفری در سطح استان زنجان انجام شد.

زمانی یادآور شد: این آرد به ساکنان این روستاها بر اساس لیست اسامی که به تأیید شورای اسلامی روستا، مرکز خانه بهداشت و بخشداران مناطق استان می‌رسد، توزیع می‌شود.

وی گفت: نمایندگان معتمد روستاهای استان برای دریافت این آرد در ۲ نوبت ۶ ماهه اول و دوم به اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان مراجعه می‌کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در ادامه به افزایش میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان در استان اشاره کرد و گفت: طی سه سال گذشته ۹۰ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم به ۴۴ هزار و ۲۸۰ گندمکار استان پرداخت شد که میانگین هر نفر بیش از ۲ هزار میلیارد ریال بود.

زمانی اظهار داشت: در این مدت، ۳۶۹ هزار تن گندم خریداری شده در استان به کارخانجات آردسازی استان و سایر نقاط کشور جهت استحصال آرد انتقال یافت.

وی افزود: همچنین ۲۵۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز استان نیز به استان‌های دیگر ارسال شد.