کرج- رئیس کل دادگستری البرز از آزادی ۲۵ زندانی به مناسبت هفته وحدت در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دادگستری البرز، حسین فاضلی هریکندی اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده در ستاد دیه و دادگستری کل استان البرز، ۲۵ نفر از محکومان واجد شرایط آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی با بیان اینکه کل بدهی این ۲۵ محکوم بالغ بر ۹۶۰ میلیارد ریال بوده است، اضافه کرد: از این مبلغ بخش زیادی یعنی بیش از ۹۱۰ میلیارد ریال با پذیرش اعسار و صدور احکام تقسیط از سوی دادگاه‌ها و مابقی نیز از طریق منابع ستاد دیه، گذشت شاکی و آورده زندانیان بوده است.

فاضلی هریکندی در تشریح اقدامات این مجموعه در ۶ ماهه ابتدای سال جاری نیز گفت: در نتیجه تلاش‌های انجام شده که در آن همراهی خیرین و همکاری قضات بسیار برجسته بوده است تعداد ۲۴۵ زندانی جرایم غیرعمد با پیگیری و کمک ستاد دیه استان از زندان آزاد شده‌اند.

وی بیان کرد: بر این اساس از مبلغ کل محکومیت مالی این زندانیان که شامل چهار هزار و۵۲۰ میلیارد ریال بوده است ۸۹ درصد که معادل نزدیک به سه هزار و۹۹۰ میلیارد ریال از طریق پذیرش اعسار محکومین و صدور احکام تقسیط از سوی دادگاه‌های استان البرز و مابقی نیز از منابع ستاد دیه و گذشت شکات و آورده زندانیان بوده است.