دماوند- فرماندار دماوند از حضور ۳۸ هزار دانش آموز در اولین روز از بازگشایی مدارس در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا طاهرخانی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: ۳۸ هزار دانش‌آموز در ۱۰۹۰ کلاس درس این شهرستان، سال تحصیلی خود را آغاز کرده‌اند.

وی همچنین یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: کسانی از همین کلاس‌ها برای دفاع از سرزمین و ناموس ما درس را رها کردند و با ازخودگذشتگی جانانه ایستادند؛ در این جنگ، ایران اسلامی موفق شد بدون از دست دادن حتی یک وجب از خاک خود، پیروز شود.

فرماندار شهرستان دماوند تأکید کرد: آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های کشور است و وظیفه حیاتی تأمین نیروی انسانی برای تمامی ارکان‌ها و وزارتخانه‌ها را بر عهده دارد.

طاهرخانی بیان کرد: برای تربیت نیروی کاردان و متخصص، دانش‌آموزان که عزیزترین سرمایه‌های ما هستند، باید به دست کادر مجرب سپرده شوند. وی در ادامه گفت که معلمان باید در کلاس‌ها علاوه بر مباحث علمی، به تربیت اخلاقی و هویت ملی دانش‌آموزان نیز توجه ویژه داشته باشند.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: ما باید دانش‌آموزان را با قهرمانان ملی ایران آشنا کنیم و این از وظایف معلمان است. طاهرخانی اضافه کرد: همچنین باید محیطی آرام و ایمن از نظر جسمی و روانی برای دانش‌آموزان در مدارس فراهم کنیم تا هیچ‌گونه مشکلی برای آنان پیش نیاید.