همزمان با آغاز نخستین روز سال تحصیلی جدید، سرپرست دانشگاه تهران با حضور در کلاس‌های درس، سال تحصیلی جدید را به دانشجویان و اعضای هیأت علمی تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، در نخستین روز آغاز سال تحصیلی جدید، دکتر سید حسین حسینی، سرپرست دانشگاه تهران به همراه دکتر محمود کمره‌ای، معاون آموزشی دانشگاه تهران، با حضور در کلاس‌های درس ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانشجویان، گفت: اولین وظیفه ما در دانشگاه این است که محیط دانشگاه امن و آرامی را برای دانشجویان فراهم کنیم که دانشجویان در این محیط، امیدوارتر، بالنده و با نشاط باشند.

سرپرست دانشگاه تهران تاکید کرد: در محیط امن و آرام است که دانشجویان می‌توانند ظرفیت‌های بالقوه خود را بروز دهند و امیدواریم بتوانیم محیط را امیدوارتر کنیم و اگر توانستیم در این زمینه قدمی برداریم موفق شدیم.

حسینی در این بازدیدهای صمیمانه که حضوری کوتاه در کلاس‌های درس دانشکدگان فنی، علوم و هنرهای زیبا و دانشکده‌های حقوق و علوم سیاسی و ادبیات داشت، با اشاره به اهمیت و شأن کلاس درس، اظهار داشت: ناخدای کلاس درس، استاد است و هیچ کس، حتی رئیس دانشگاه حق تعطیلی کلاس را ندارد و این حضور هم با اجازه استادان حاضر در کلاس و صرفاً برای خوشآمدگویی به دانشجویان و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید است.

وی با تاکید بر ایجاد محیط با نشاط و امیدوار در دانشگاه، افزود: وظیفه ارکان دانشگاه این است که بتوانند شرایط خوبی را فراهم کنند که ظرفیت‌ها و توان بالقوه دانشجویان به فعلیت برسد.

سرپرست دانشگاه تهران با بیان اینکه ظرفیت‌های اصلی مربوط به خود دانشجویان است، افزود: امیدوارم روز به روز شاهد بالندگی، امید و نشاط بیشتر در جمع دانشجویان باشیم و بتوانند ظرفیت‌های خود را در این محیط به فعلیت برسانند.