رشت - استاندار گیلان بر لزوم معرفی قومیت های استان در بخش های مختلف به نسل جدید تاکید کرد و گفت: گیلان دارای قومیت‌های بسیار با تاریخی غنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر یکشنبه در دومین جشنواره اقوام گیلانی در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه این استان دارای قومیت‌های بسیار با تاریخی غنی است، اظهار کرد: از همه عزیزانی که تلاش کردند اقوام گیلانی را دور هم جمع کنند تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به زیبایی‌های قومیتی گیلان در حوزه‌های مختلف گفت: تمامی اقوام گیلانی در غرب، شرق و جنوب وقتی در کنار هم قرار می‌دهیم در می‌یابیم که خدا چه میزان زیبایی را در اختیار ما قرار داده است.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه به فرهنگ غنی مردمان دیار میرزا کوچک‌خان جنگلی بیان کرد: در گیلان ما دارای فرهنگی غنی و متمدن بوده و اصالت مردمان گیلان به هفت هزار سال هم می‌رسد که باید برای جهانیان معرفی شود.

عباسی با بیان اینکه باید تمامی قومیت‌های گیلانی را برای نسل جدید معرفی کنیم، تصریح کرد: نباید بگذاریم زندگی شهری ما را از زندگی روستایی دور کند از این رو با برگزاری جشنواره‌هایی این چنینی شادی را به مردم هدیه دهیم.

وی با تأکید بر اینکه تنوع غذایی در گیلان زبانزد جهانیان است، بیان کرد: بیشتر غذای مردم گیلان از سبزیجات است که این امر برای گردشگران و حتی جهانیان جاذبه دارد و وقتی امروز با سفیر کشور هندوستان به صحبت پرداختیم به این همین تأکید کردند.

استاندار گیلان وحدت را یکی از ویژگی‌های بارز مردم این استان دانست و تصریح کرد: در هر نقطه‌ای از گیلان مردم به صورت مسالمت آمیز در حال زندگی هستند و هیچ قدرتی نمی‌تواند این وحدت را از بین ببرد.

عباسی با اشاره به مهمان نوازی مردمان گیلان در حوزه‌های مختلف گفت: در هفته‌های گذشته مهمانان زیادی از دیگر استان‌های کشور وارد گیلان شدند به طوری که در طی ۱۰ روز ۷۰۰ هزار خودرو و بیش از پنج میلیون نفر به این استان سفر کردند ولی در تأمین سوخت هیچ‌گونه مشکلی نداشتیم و اگر ازدحامی در جایگاه‌های سوخت وجود داشت دلیلش فقط حجم زیاد مسافرین ورودی به استان بود ولی مردمان مهمان نواز گیلان نگذاشتند مشکلی برای مسافرین ایجاد شود.