گرگان-سخنگوی رزمایش آموزشی منطقه شمال شرق کشور از برگزاری رزمایش تمرینی - آموزشی با رویکرد چند منظوره اختلال در سامانه‌های آب و برق در محدوده شهر گرگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رحیمی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مانور در صنعت آب و برق و در سطح یک عملیاتی و با حضور استان‌های یاری رسان خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان در مهر ماه به میزبانی استان گلستان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مخاطره‌های متعدد با منشأ طبیعی یا انسانی به سرعت قادرند زندگی انسان را دگرگون کنند. بر این اساس، لزوم رعایت تمهیدات پیشگیرانه برای مصون نگه داشتن انسان‌ها و تأسیسات زیربنایی از خطرهای احتمالی از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسؤول افزود: شناخت شیوه‌های نیل به پایداری، به وسیله الگوهای مختلف کاهش آسیب‌پذیری در برنامه‌ریزی و مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وارد شده تا شرایط مطلوبی را برای کاهش مؤثرتر خطرها در سطوح مختلف ایجاد کند.

سخنگوی رزمایش آموزشی منطقه شمال شرق کشور با بیان اینکه برگزاری چنین رزمایش‌هایی به مدیریت سوانح طبیعی، کمک زیادی می‌کند، گفت: اهمیت این موضوع آنجا درک می‌شود که وابستگی بسیاری از زیرساخت‌ها و فعالیت‌ها در کشور منوط به آب و برق است و به‌طور کلی، لزوم پایداری تأمین آنها یک اصل حیاتی و ضروری است.

رحیمی اظهار کرد: استان گلستان در معرض تهدیدهای متعدد است و لازم است برای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، توانایی دستگاه‌های اجرایی آن همواره برای شرایط اضطراری در بالاترین سطح ممکن حفظ شود. بهترین راه تقویت آمادگی در برابر تهدیدات، چه از نوع طبیعی و چه خرابکارانه، برگزاری چنین رزمایش‌هایی است و اجرای آنها می‌تواند تداوم و پایداری خدمت‌رسانی در صنعت آب و برق را بیمه کند.

سخنگوی این رزمایش در پایان به انواع تهدیدهای پیش‌بینی‌شده در این رزمایش اشاره کرد و گفت: در این رزمایش برای رویارویی با تهدیدهایی مانند خطرهای سیل و طوفان و … که بروز آنها می‌تواند آسیب‌های جدی به تأسیسات شرکت‌های آب و برق وارد کند، برنامه‌ریزی شده است.