رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور از ورود موج جدید بارش‌های پاییزی از روز چهارشنبه (۴ مهر) در اکثر نقاط کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه بر اساس نقشه‌های فصلی با پاییز خشک و کم بارش‌تر از حد نرمال مواجه خواهیم بود، گفت: امروز (دوشنبه، دوم مهر) و (سه شنبه، سوم مهر) در برخی مناطق واقع در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در روزهای چهارشنبه (چهارم مهر) و پنجشنبه (پنجم مهر) در برخی مناطق اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور افزود: امروز در نوار شرقی، فردا در نوار شرقی، غرب و جنوب غرب و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مناطقی از شرق، شمال شرق، جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعت‌ها وزش باد به نسبت شدید و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیائیان؛ از امروز تا روز سه‌شنبه در بیشتر مناطق نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد و از روز چهارشنبه موج جدید بارش‌های پاییزی وارد کشور می‌شود.

وی گفت: آسمان تهران امروز صاف، وزش باد در بعد از ظهر با افزایش ابر و افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۲ و ۳۳ درجه سانتیگراد و فردا صاف، وزش باد، در بعد از ظهر با افزایش باد، گاهی وزش باد شدید با کمترین و بیشترین دمای ۲۳ و ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌ها میزان بارش‌ها در فصل نرمال نخواهد بود به کشاورزان تاکید کرد: برای کاشت محصولات زراعی خود از پیش‌بینی‌های هفتگی استفاده کنند تا کشاورزان دچار ضرر و زیان نشوند، زیرا برخی از محصولات کشاورزی نیاز به آبیاری مداوم دارد و اگر بارش‌ها به اندازه نباشد، از بین خواهد رفت.