تبریز-سرپرست استانداری آذربایجان شرقی برگزاری جشنواره‌های محصولات کشاورزی را گامی در جهت توسعه اقتصادی استان دانست و گفت: مدیریت استان از توسعه بخش کشاورزی به طور جدی حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تراب محمدی در جشنواره هلو در شهر شندآباد شبستر اظهار داشت: جشنواره‌های محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان که از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است نقش مهمی در معرفی محصولات، جذب گردشگر و تبادل فرهنگی بین نقاط مختلف استان ایفا می‌کنند.

وی افزود: این جشنواره‌ها همچنین اقدامی در جهت بهبود وضعیت اقتصادی استان و معیشت کشاورزان و باغداران است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت کشاورزی و زراعت در آموزه‌های دینی گفت: کشاورزی یکی از مشاغل ارزشمند و با برکت است و ارزش و اهمیتی که در کشاورزی وجود دارد در هیچ شغل دیگری نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر امنیت، استقلال و آزادگی می‌خواهیم باید به امنیت غذایی جامعه نیز اهمیت بدهیم و این امر جز با بها دادن به بخش کشاورزی امکان‌پذیر نیست.

محمدی با اشاره به وجود ۵ میلیون هکتار اراضی باغی در کشور گفت: ۱۱۵ هزار هکتار از این اراضی مربوط به استان آذربایجان شرقی است و منطقه شندآباد نیز با داشتن ۲۳۰۰ هکتار باغات هلو و تولید ۳۷ هزار تن محصول در سال یکی از مناطق مستعد به شمار می‌رود.

وی توجه به رعایت الگوی کشت را با توجه به کم آبی استان ضروری دانست و گفت: باید به سمت کشت محصولات کم آب بر و پر بازده پیش برویم که دولت نیز در این زمینه تسهیلات حمایتی را به کشاورزان ارائه می‌کند.