حزب‌الله لبنان با انتشار ویدیوهایی، ویژگی‌ها و مشخصات موشک‌های «فادی ۱» و «فادی ۲» را که در عملیات سنگین شب گذشته مورد استفاده قرار گرفتند تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، حزب‌الله لبنان در پیام‌هایی ویدئویی به تشریح ویژگی‌ها و مشخصات موشک‌های «فادی ۱» و «فادی ۲» که در حمله سپیده‌دم امروز حزب‌الله به پایگاه و فرودگاه «رامات دیوید» و شرکت صنایع نظامی «رافائیل» مورد استفاده قرار گرفتند پرداخت.

بر اساس این ویدئوها موشک‌های «فادی ۱» و «فادی ۲» موشک‌های تاکتیکی زمین به زمین هستند و در حمله به مساحتی گسترده و به صورت غیرنقطه‌زن استفاده می‌شوند.

موشک «فادی ۱» در حمله سنگین برای ایجاد اختلال در سامانه‌های دفاعی کاربرد دارد و از سکوهای ثابت و متحرک قابل شلیک است. همچنین این موشک در شکستن خطوط پشتیبانی و هدف قراردادن پایگاه‌های دورتر از خطوط مقدم استفاده می‌شود.

این موشک سر انفجاری ۸۳ کیلوگرمی دارد، کالیبر آن ۲۲۰ میلی‌متری است، طول آن ۶ متر است و برد آن به حدود ۷۰ کیلومتر می‌رسد. موشک «فادی ۱» نخستین بار در سال ۲۰۰۶ و طی جنگ ۳۳ روزه مورد استفاده قرار گرفته است.

همچنین بر اساس اعلام حزب‌الله لبنان موشک «فادی ۲» از سر جنگی با انفجار شدید برخوردار است. این ویژگی باعث می‌شود که «فادی ۲» چه در زیرساخت‌ها و چه در تجمع‌های بزرگ نظامیان دشمن کاربرد ضدسنگر داشته باشد.

این موشک سر انفجاری ۱۷۰ کیلوگرمی دارد، کالیبر آن ۳۰۲ میلی‌متری است، طول آن ۶ متر است و برد آن به حدود ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. موشک «فادی ۲» نیز مانند موشک «فادی ۱» نخستین بار در سال ۲۰۰۶ و طی جنگ ۳۳ روزه مورد استفاده قرار گرفته است.