بیرجند- رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به تعداد کارگران فوت شده در انفجار معدن طبس، این رخداد را بزرگترین حادثه معدنی کشور دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عبداللهی در ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی با اشاره به حادثه انفجار معدن زغال‌سنگ این شهرستان، گفت: شدت این حادثه باعث شد سران سه قوه دستور پیگیری صادر کنند و از اوایل بروز حادثه مدیران استانی حضور مؤثری در صحنه داشتند.

وی با اشاره به تعداد کارگران فوت شده در انفجار معدن طبس، این رخداد را بزرگترین حادثه معدنی کشور دانست و افزود: رسیدگی‌ها باید به کاهش آلام کارگران و بازماندگان منجر شود؛ حقوقی که به کارگران معدن پرداخت می‌شود مشکلات زندگی آنان را رفع نمی‌کند.

وی، با بیان اینکه دیه این افراد را باید ظرف چند روز آینده شرکت بیمه‌ای پرداخت کند و پرداخت بازنشستگی و مستمری با قید فوریت صورت گیرد، تصریح کرد: باید اقدامات لازم برای بازنشستگی کارگرانی که نزدیک به سن بازنشستگی بودند انجام شود.

عبداللهی، با بیان اینکه شرکت معدنجو را موظف می‌کنیم هزینه کفن‌ودفن و مراسم تعزیه فوتی‌ها را انجام دهد، ادامه داد: کارگروه جامع در این زمینه تشکیل می‌شود و با خاطیان این حادثه در هر شأن و لباسی که باشند برخورد جدی خواهد شد.