وزرای خارجه نروژ و لبنان درباره تشدید تنش‌ها در منطقه و لزوم استقرار آتش بس در غزه گفت و گو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، با تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پس از گسترش حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و سلسله انفجارهای تروریستی دستگاه‌های ارتباطی در این کشور، اکنون منطقه در آستانه یک منازعه بزرگ و همه جانبه قرار گرفته است؛ موضوعی که جامعه بین المللی به دنبال جلوگیری از وقوع آن است.

بر این اساس، همزمان با تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، وزرای خارجه لبنان و نروژ با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

اسپان بارث اید، وزیر خارجه نروژ در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: من امروز با عبدالله بو حبیب، وزیر خارجه لبنان دیدار و گفتگو کردم. وقوع انفجارها در لبنان به ویژه انفجار دستگاه‌های ارتباطی نمودی از تشدید جدی تنش‌ها در منطقه است. من در این دیدار مراتب همدردی نروژ را با ملت لبنان ابراز داشتم.

در ادامه این پیام آمده است: به منظور کاهش سطح تنش‌ها در منطقه و جلوگیری از گسترش منازعه به سایر مناطق ما نیازمند استقرار فوری آتش بس در غزه هستیم.

نروژ یکی از بزرگترین میانجیگران میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. مذاکرات اسلو که برای تشکیل کشور مستقل فلسطین در دهه ۹۰ میلادی برگزار شد در نهایت با ترور اسحاق رابین، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی به دست یک صهیونیست افراطی و مرگ یاسر عرفات، رهبر تشکیلات خودگردان هیچ گاه به سرانجام نرسید؛ مسئله‌ای که احزاب راستگرا در سرزمین‌های اشغالی هیچ گاه آن را قبول نداشتند.