بمباران پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی در نوار غزه و تشدید حملات جنگنده‌های صهیونیست علیه لبنان از جدیدترین اخبار مربوط به تحولات منطقه است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی نوار غزه همچنان ادامه دارد این جنگنده‌های متجاوز طی ساعات گذشته به شدت مناطق مختلف لبنان را هدف قرار دادند.

بمباران وحشیانه مناطق مسکونی و پناهگاه‌های آوارگان غزه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد و صبح امروز نیز مانند روزهای گذشته مناطق مسکونی نوار غزه را هدف قرار دادند.

به گزارش شبکه المیادین، در جریان بمباران خانه‌های فلسطینی‌ها در اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه تعدادی از غیرنظامیان بی گناه هدف قرار گرفتند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین به صورت وحشیانه ای مدرسه خالد بن ولید که تبدیل به پناهگاه آوارگان فلسطینی در شرق اردوگاه النصیرات شده بود را بمباران کردند که در پی آن دست کم سه فلسطینی به شهادت رسیدند.

بمباران خانه‌های فلسطینی‌ها در اطراف بیمارستان شهدا الاقصی واقع در دیرالبلح در مرکز نوار غزه نیز چندین شهید از جمله چهار کودک و تعدادی زخمی برجای گذاشت.

حملات توپخانه ای رژیم صهیونیستی نیز علیه مناطق جنوب غربی شهر غزه از سر گرفته شد.

عملیات موفقیت آمیز رزمندگان لبنانی علیه نظامیان صهیونیست

از سوی دیگر مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای از هدف قرار گرفتن تعدادی از مواضع نظامیان صهیونیست خبر داد.

به گزارش شبکه المیادین، حزب الله لبنان اعلام کرد که طی ساعات گذشته سایت الرادار واقع در مزارع اشغالی شبعا در خاک این کشور را با حملات خمپاره‌ای هدف قرار داد.

رزمندگان لبنانی همچنین یک فروند تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی را داخل منطقه المرج با یک موشک هدایت شونده هدف قرار داده و سرنشینان آن را به هلاکت رسیده و یا زخمی کردند.

منطقه جل العلام نیز بعد از رصد تحرکات تعدادی از نظامیان صهیونیست در داخل آن با خمپاره هدف قرار گرفت و چند تن از آنها به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

همچنین یک خودروی زرهی صبح روز گذشته با موشک ضدزره حزب الله لبنان در منطقه ریخس رامیم المناره منهدم شد.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که در جریان عملیات موفقیت آمیز نیروهای لبنانی در منطقه المرج دست کم ۲ نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و یک تن دیگر نیز زخمی شده است.

وقوع بیش از ۱۰۰ حمله توسط جنگنده‌های صهیونیست علیه لبنان

این در حالی است که تجاوزات و حملات رژیم صهیونیستی علیه مناطق جنوبی لبنان شدت گرفته است.

خبرنگار شبکه المیادین از حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه منطقه البعول واقع در هرمل در جنوب لبنان خبر داد.

چندین حمله هوایی دیگر نیز بخش‌های غربی بقاع شمالی را هدف قرار داده است. این تجاوزات اشغالگران صهیونیست مناطق زبود و حربتا واقع در بقاع شمالی را نیز شامل شده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ساعتی قبل روستاها و بلندی‌های اقلیم تفاح لبنان را نیز بمباران کردند. روستاهای صور، نبطیه، بنت جبیل و الزهرانی نیز توسط اشغالگران صهیونیست هدف قرار گرفتند.

خبرنگار شبکه المیادین از ایجاد کمربند آتش توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ۲ منطقه صور و نبطیه در جنوب لبنان خبر داد.

این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ای از وقوع بیش از ۱۰۰ حمله علیه مناطق مختلف لبنان طی مدت کوتاهی خبر دادند.

جزئیات نقشه تل آویو برای شمال نوار غزه

این در حالی است که رسانه‌های عبری زبان و آمریکایی جزئیاتی از نقشه رژیم صهیونیستی برای شمال نوار غزه را منتشر کردند.

به گزارش شبکه الجزیره، رژیم صهیونیستی قصد دارد ساکنان شمال نوار غزه را از این منطقه بیرون رانده و آن را به یک منطقه نظامی بسته تبدیل کند.

رسانه‌های صهیونیستی و آمریکایی گزارش دادند که تل آویو قصد دارد شمال نوار غزه را تحت محاصره خود درآورده و ساکنان آن را از این منطقه بیرون کند. طرح مذکور از سوی نتانیاهو در جریان نشست غیرعلنی پارلمان رژیم صهیونیستی بررسی شده است.

شبکه سی ان ان به نقل از یک مسئول نظامی سابق رژیم صهیونیستی گزارش داد که نتانیاهو این طرح را مدنظر قرار داده و تلاش می‌کند نیروهای حماس را در شمال نوار غزه تحت محاصره قرار دهد تا تسلیم شوند و یا بر اثر گرسنگی از بین بروند!

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز در این خصوص گزارش داد که بعد از مهلت یک هفته‌ای برای بیرون کردن ساکنان شمال نوار غزه، این منطقه به صورت کامل محاصره نظامی می‌شود.

این نقشه در رژیم صهیونیستی با نام طرح ژنرال‌ها شناخته می‌شود و آن را ژنرال آیلند رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ارائه داده است. بر اساس برآوردهای تل آویو پنج هزار تن از نیروهای حماس در شمال نوار غزه حضور دارند.