بارندگی شدید و جاری شدن سیل و رانش زمین در جزیره «ایشیکاوا» در ژاپن به جان باختن دست کم ۶ نفر منجر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس۲۴، براساس گزارش رسانه‌های محلی، بارش شدید باران که از روز شنبه در جزیره «ایشیکاوا» در ژاپن باریدن گرفته ، به جاری شدن سیل و رانش مرگبار زمین منجر شده و تاکنون جان دست کم ۶ تن را گرفته است.

شبکه رادیو-تلویزیون ژاپن (ان‌اچ‌کی) مرگ این ۶ تن را تایید کرده است. براساس دولت محلی ایشیکاوا، جزیره‌ای که در ساحل دریای ژاپن واقع شده، دو تن مفقود شده‌اند و وضعیت هشت نفر نیز نامشخص است.

بارندگی شدید در ایشیکاوا خسارات زیادی را برجا گذاشته است. طی ۷۲ ساعت گذشته، بیش از ۵۴۰ میلیمتر باران در شهر «واجیما» واقع در این جزیره باریده که از زمان ثبت داده‌های رسمی، بی‌سابقه توصیف شده است.

این منطقه هنوز تحت‌تاثیر زلزله‌ ۷.۵ ریشتری ابتدای سال است؛ زلزله‌ای که به ریزش ساختمان‌ها و وقوع سونامی و یک حریق گسترده نیز منجر شد. براساس اعداد و ارقام دولتی، اقامتگاه‌های موقتی که برای زلزله‌زدگان روز سال نو برپا شده بود، زیر آب رفته است. در زلزله امسال دست کم ۳۷۴ نفر کشته شدند.

براساس اعلام شرکت برق «هوکوریکو»، در مجموع چهار هزار خانوار پس از بارندگی بدون برق مانده‌اند و مسدود شدن جاده‌ها به دلیل رانش زمین، دسترسی به بیش از ۱۰۰ منطقه را عملا غیرممکن کرده است.

مقامات ژاپن از اعزام نیروهای نظامی به ایشیکاوا به منظور کمک به امداد و نجات سیل‌زدگان و تخلیه مناطق بحران‌زده خبر داده و به دلیل بارندگی بی‌سابقه، در این مناطق هشدار اضطراری بارش نیز صادر شده است.