محلات- فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: مردم با حضور داوطلبانه خود در کنار نیروهای نظامی در جبهه‌ ها به مقابله با دشمن ایستادند که مهمترین دستاورد آن حفظ آرمان‌های انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار مرتضی عمومهدی اظهار کرد: وحدت برای مسلمین بسیار مهم است، اگر مسلمانان اتحاد داشتند اسرائیل توان این همه جنایت نداشت.

وی، وحدت و یکپارچگی مسلمانان را پیام قیام امام خمینی (ره) دانست و افزود: آن سال که حضرت امام راحل ما را به وحدت دعوت کردند اگر بین مسلمین وحدت به وجود آمده بود و غرب آسیا با هم متحد شده بودند، امروز شاهد ظلم استکبار و جنایاتشان در منطقه نبودیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با ابراز امیدواری از ایجاد وحدت و انسجام در بین جوامع اسلامی گفت: امید است همانگونه که به تدبیر شهید سلیمانی جبهه مقاومت شکل گرفت، وحدت بین مسلمانان نیز شکل بگیرد و رژیم منحوس اسرائیل از صفحه روزگار محو شود.

سردار عمومهدی با اشاره به تبیین دفاع مقدس و فلسفه و چرایی و دستاوردهای آن گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران موجب شد تا یک نظام دینی برخاسته از اعتقادات ملت بر سر کار بیاید که این مهم ماهیت انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب‌ها را متمایز کرد و به‌عنوان یک تفکر جدید در دنیای دو قطبی شرق و غرب، به الگویی برای مظلومان، مستضعفان تبدیل شد.

وی ادامه داد: ابرقدرت‌های شرق و غرب که از صدور تفکر انقلاب اسلامی ایران در سایر کشورهای مستضعف به ویژه کشورهای اسلامی احساس خطر کرده و منافع خود را در معرض آسیب دیدند، دست به توطئه علیه انقلاب ایران زدند.

ترور ۱۷ هزار شهید باعث بیداری و آمادگی بیشتر ملت ایران شد

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: در گام نخست اقدام به ترور و کودتا کردند اما ۱۷ هزار شهید ترور باعث نشد که ملت ایران از استقلال خود دست بردارند بلکه خون این شهیدان باعث بیداری و آمادگی بیشتر ملت ایران شد.

سردار عمومهدی تصریح کرد: سرانجام استکبار طرح‌ریزی نظامی علیه ایران را در دستور کار قرار داد و برای اجرای آن، رژیم بعث عراق را به جنگ علیه ایران با اهداف مختلف ترغیب کرد و با حمایت همه جانبه‌ای از تجهیزات نظامی گرفته تا نیروی انسانی در اختیار رژیم بعث قرار دادند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی یادآور شد: دشمن به تصور اینکه انقلاب اسلامی نوپا است و می‌تواند آن را شکست دهد و به حاکمیت کشور دست پیدا کند، حمله خود را به شهرهای کشور آغاز کرد اما حرکت مردمی به فرمان حضرت امام راحل موتور پیشرفت دشمن را متوقف کرد.

وی با تاکید بر اینکه دوران دفاع مقدس، جنگ بین دو تفکر و گفتمان بود، افزود: یک تفکر سلطه و یک تفکر دیگر به دنبال استقلال و آزادی و عزت بود.

سردار عمومهدی با اشاره به نقش و مقاومت مردم در دوران دفاع مقدس گفت: این مردم بودند که در کنار نیروهای نظامی در جبهه‌ها حضور یافتند و داوطلبانه به مقابله با دشمن ایستادند و مهم‌ترین دستاورد این حرکت هم حفظ آرمان‌های انقلاب شد.