بوشهر- مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌های دشتستان، جم و بوشهر نوسازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار مرشدی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اهمیت مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها به عنوان خط مقدم تولید و نقش تعیین کننده آن‌ها در راهبری تولید و خدمات بخش کشاورزی مرمت، نوسازی و تجهیز این مراکز احساس می‌شد.

وی با اشاره به اینکه توجه به مسائل و مشکلات مرتبط مراکز مذکور در ابعاد کارکردی، وظیفه‌ای، زیر ساخت‌ها، امکانات، و تجهیزات و نیز مباحث مربوط به انگیزش شغلی و نیروی انسانی مورد بررسی قرار گرفت افزود: در جهت رفع چالش‌ها با توجه به نقش اساسی و کلیدی مراکز جهاد کشاورزی در تحقق جهش تولید و ایجاد توسعه پایدار در مناطق روستایی استان نیاز به تعمیرات داشت.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر با بیان اینکه این اتفاق از سال ۱۴۰۲ به صورت گسترده و برای همه مراکز آغاز شد اضافه کرد: در ادامه نوسازی و تجهیز در نیمه اول سال جاری نیز تعدادی از مراکز شهرستان‌های دشتستان، جم و بوشهر مورد بازسازی قرار گرفتند.

مرشدی بیان کرد: با توجه به ضرورت توجه ویژه به مراکز جهاد کشاورزی به عنوان خط مقدم جبهه تولید و مهمترین سطح تشکیلاتی در تعامل با بهره‌برداران و تولیدکنندگان و نظارت بر کیفیت، کمیت تولید و سطح زیر کشت و ارتباط مداوم و پایدار بین تولید کنندگان، مسئولان، کارشناسان و پژوهشگران مستلزم وجود مکان‌هایی مناسب است.

وی با تاکید بر به اهمیت امر تجهیز و نوسازی مراکز که منجر به سهولت در نظارت بر این وظیفه مهم می‌شود گفت: به همین منظور مراکز جهاد کشاورزی ۳ شهرستان در نیمه اول سال جاری، نوسازی و بازسازی شدند.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی بوشهر تصریح کرد: این مراکز، محل کار مروجین پهنه‌های تولیدی استان و محل مراجعه کشاورزان پر تلاش استان هستند ولی سال‌ها طرح نوسازی و تجهیز مراکز به فراموشی سپرده شده بود.

مرشدی با اشاره به اینکه اجرای این طرح باعث افزایش انگیزه می‌شود عنوان کرد: مراکز جهاد کشاورزی نوک‌پیکان فعالیت‌های تولیدی بخش کشاورزی هستند و بیش از پیش باید مورد توجه و حمایت همه جانبه قرار گیرند.